-
آرشیو :
تابستان 1403
-
کد پذیرش :
20036
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
| لاله طهمورثی
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
این پژوهش با هدف بررسی نقش تبلیغات رسانه ملی در پیاده سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کارکنان شهرداری شهر کرمان با در نظر گرفتن انگیزش کارکنان به عنوان متغیر تعدیل گراست. در اين تحقيق روش نمونه گيري تصادفي بود. جامعه آماری مورد مطالعه شامل کلیه کارکنان شهرداری کرمان که تعداد کل آنها 200 نفر می باشد و براساس فرمول کوکران، تعداد 132 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. برای جمع آوری داده ها از سه پرسشنامه رسانه ملی، اقتصاد مقاومتی و انگیزش استفاده شد. روایی پرسشنامه رسانه ملی 95%، روایی پرسشنامه اقتصاد مقاومتی برابر با 97 % و روایی انگیزش کارکنان 89 % می باشد. همچین میزان پایایی برای پرسشنامه رسانه ملی برابر با 855/0% و اقتصاد مقاومتی برابر با 805/0% و انگیزش نیز برابر با 82/0% می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی فرضیه ها از ضریب همبستگی استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که بین تبلیغات رسانه ملی در پیاده سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کارکنان شهرداری شهر کرمان با در نظر گرفتن انگیزش کارکنان رابطه معنی دار وجود دارد.
-
لیست منابع :
[1] اصغری، مهدی. 1397. الگوی تعامل رسانه ای ناجا و رسانه ملی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه صدا و سیما مهوری اسلامی ایران.
[2] بالسینی، اصغر. 1396. رسانه و توسعه اقتصادی: آسیب شناسی برنامه های اقتصادی تلویزیون. تهران: همایش سوم رسانه و اقتصاد.
[3] حاجی محمدی، طاهر. 1398. سیاستگذاری رسانه ای. انتشارات دانشگاه تهران.
[4] خبازی، مجید. 1396. رسانه ملی پیشران اقتصاد مقاومتی. همایش مرکز پژوهش های صدا و سیما .
[5] خسرو شاهی، مجید؛ ریخته گری، حسن. 1399. بررسی عوامل موثر بر اعتماد به رسانه ملی.
[6] طهرانی زاده، سعید. 1394. سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی.همایش ملی اقتصاد مقاومتی چالشها، واقعیتها، راهکارها.
[7] عبدالمالکی، حجت الله. 1395. اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با تاکید بر نقش رسانه ملی. دبیرخانه شورای اقتصاد صدا و سیما.
[8] فولادی، نیلوفر. 1398. بررسی نقش فرهنگی آموزش و پرورش در تحقق و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی از طریق آموزش. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه قم.
[9] لشکری، مهسا. 1396. بررسی نقش رسانه ملی در نشاط اجتماعی مردم شهر تهران. دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکز.
[10] نجار اصل، محمد. 1396. منظور بررسي عوامل پيش بيني كنندة رفتار شهروندي سازماني به مطالعة رابطة بين برخي متغيرهاي مهم انگيزش شغلي با رفتار مدني سازماني كاركنان. سومین کنفرانس بین المللی مدیریت چالشها و راهکارها
[11] نیرومند، لیلا. 1397. میزان تاثیرگذاری تبلیغات تجاری تلویزیون بر مصرف گرایی مخاطبان. مطالعات رسانه ای سال هفتم شماره 16.
[12] Barbuto, J. E. (2014). “The Motivation Sources Inventory”. Lincoln, NE: Future Leadership.1- 5.
[13] Berkat, M, Daei Karimzadeh S, Fadaei M, Etebarian A. A Localized Model for Sustainable Financing in Iranian Heal th Insurance Organization: A Resilient- Economy –Base d Approach. Iran J Health Insur 2020; 1 (4) :143- 152
[14] Bessell I, Dicks B, Wysocki A., Kepner K. Undestanding motivation: an effective tool for managers. Univercity of Florida Institute of Food and Agricultural Sciences. 2017. [cited 2004 sep10]. Available from: http://edis.ifas.ufl.edu/pdffiles/HR/HR01700.pdf.
[15] Loenin, M. A Study on Application of Telemedicine in Health and Medical Centers and Its Effect on Customer Satisfaction with a Focus on Resistance Economy (Case Study: health and medical centers across Roodsar Township). Journa of Resistive Economics (OAJRE) 2018; 5, (1): 30- 37
[16] Yavooz, A., The DAC Guidelines: Strategies for Sustainable Development, France: OECD Publications Service (2019).
-
کلمات کلیدی به فارسی :
تبلیغات رسانه ملی، اقتصاد مقاومتی، انگیزش کارکنان، شهرداری شهر کرمان.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
This research aims to investigate the role of national media advertisements in implementing the culture of resistance economy in the employees of Kerman municipality, considering employee motivation as a moderating variable. In this research, random sampling was used. The statistical population under study includes all employees of Kerman Municipality, whose total number is 200, and based on Cochran's formula, 132 people were selected as a sample. The current research is descriptive and correlational. Three questionnaires of national media, resistance economy and motivation were used to collect data. The validity of the national media questionnaire is 95%, the validity of the resistance economy questionnaire is 97%, and the validity of the employee motivation is 89%. The same reliability rate for national media questionnaire is equal to 0.855%, resistance economy is equal to 0.805%, and motivation is equal to 0.82%. The correlation coefficient was used to analyze the data and check the hypotheses. The results indicate that there is a significant relationship between the national media advertisements in the implementation of the culture of resistance economy in the employees of the municipality of Kerman, taking into account the motivation of the employees.
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
national media advertising, resistance economy, employee motivation, Kerman city municipality
- صفحات : 57-67
-
دانلود فایل
( 620.13 KB )