-
آرشیو :
نسخه بهار 1398 - جلد اول
-
نوع مقاله :
-
شناسه دیجیتال (DOI) :
-
کد پذیرش :
-
موضوع :
- نویسنده/گان : آسیه امینی
-
چکیده :
با توجه به اهمیت عوامل عاطفی در آموزش و پرورش , این مطالعه قصد دارد از یک دیدگاه متفاوت به ابن مسئله نگاه کند و رابطه واکنش منفی را در سن و جنسیت یک نمونه از مدرسین ایرانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی در موسسات آموزشی زبان و مدارس تدریس می کنند بررسی کند. برای این منظور, تعداد ٥٥٠ معلم زبان انگلیسی مقیاس روان شناختی واکنش منفی هانگ را با دو زیرسازه تمایل به آزادی (DFF)و امتناع (R) که توسط محقق پژوهش حاضر تعریف شده است را پر کردند. با توجه به دو متغیر سن و جنسیت, به منظور سنجش سطح واکنش منفی آزمودنی ها, چهار فرضیه مطرح گردید. به منظور تحلیل داده ها, همبستگی پیرسون و آزمون تی- تست مستقل مورد استفاده قرار گرفتند. یافته های پژوهش نشان داد که میان تمایل به آزادی و سن ارتباط معناداری وجود ندارد. علاوه بر این, میان تمایل به آزادی و جنسیت ارتباط معناداری وجود ندارد. همچنین میان سن و امتناع رابطه معناداری وجود نداشت. بااین حال, یافته ها نشان داد که رابطه معناداری میان جنسیت و امتناع وجود دارد. در پایان, یافته ها در زمینه یادگیری زبان انگلیسی مورد بحث قرار گرفت و برخی از کاربردها ارایه شد.
واژگان کليدي: واکنش منفی، تمایل به آزادی، امتناع، مدرسین ایرانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی تدریس می کنند.
-
کلید واژه :
-
Title :
-
Abstract :
-
key words :
-
مراجع :
- صفحات : 114-125
-
دانلود اصل مقاله