-
آرشیو :
تابستان 1404
-
کد پذیرش :
28319
-
موضوع :
سایر شاخه ها
-
نویسنده/گان :
| معصومه کلهری
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
مروری
-
چکیده مقاله به فارسی :
زبان به عنوان پیشرفتهترین و پیچیدهترین ابزار ارتباطی بشر، همواره در کانون توجه فرآیندهای آموزشی و یادگیری قرار داشته است. تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان میانجی و پرکاربرد در سطح جهانی، از اهمیت ویژهای برخوردار است و به دلیل تسهیل ارتباطات بینالمللی، تأثیرات فرهنگی و اقتصادی عمیقی را به همراه دارد. در عصر کنونی و با توجه به پیشرفتهای تکنولوژیک در حوزه آموزش، طراحی فضایی متناسب و سازگار با روشهای نوین یادگیری به عنوان مؤلفههای کلیدی محیط یادگیری، نقشی حیاتی در فرایند تعلیم و تربیت ایفا میکنند. یادگیری واژگان به عنوان یکی از اساسیترین و سازندهترین بخشهای آموزش زبان خارجی به شمار میآید. با این حال، محققان و کارشناسان در زمینه بهترین روشها و استراتژیهای تدریس و یادگیری واژگان، دیدگاههای متنوعی دارند و هیچ توافق جامع و شفافی در این زمینه وجود ندارد. بررسی و تحلیل این روشها و شناسایی چالشهای مرتبط با یادگیری واژگان میتواند به بهبود کیفیت آموزش زبان و تسهیل فرایند یادگیری دانشآموزان کمک کند. در نتیجه، تحقیق در این زمینه نیازمند توجه و دقت بیشتری است تا بتوان به راهکارهای مؤثر و علمی دست پیدا کرد.
-
لیست منابع :
1) هوشنگ خوش سیما، مهسا خسروی. 2021. مقایسه تاثیر برنامههای انکی و واتس آپ و روش تدریس سنتی در به خاطر اوردن لغات انگلیسی تدریس شده به زبان آموزان ایرانی. Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies 4. 77-97.
2) داوود قهرمانی، بهرام باقری، ژیلا رضایی. 1392. بررسی تأثئر مستقیم و غئر مستقیم تدریس همآیی لغات بر صحت مهارت نوشتاری زبان آموزان سطح متوسطه انگلیسی بعنوان زبان خارجه. دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار - دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی.
3) لی روحانی، زینب صبا. 1389. تاثیر استفاده از فعالیتهای آموزشی و روش تدریس ارائه، تمرین و تولید بر یادگیری لغات در بین زبان آموزان زبان انگلیسی. زبانشناسی کاربردی 2. 121-146.
4) علی روحانی، زینب صبا. 1389. تاثیر استفاده از فعالیتهای آموزشی و روش تدریس ارائه، تمرین و تولید بر یادگیری لغات در بین زبان آموزان زبان انگلیسی (Effect of Pedagogical Tasks and PPP Instruction on L2 Vocabulary Learning: A Case of EFL Learners). زبانشناسی کاربردی 2.
5) عباس مرادان، ارام رضا صادقی، فرح جوانفر. 1394. بررسی تاثیر استفاده از روش Mnemonics در تدریس لغات انگلیسی در میان زبان آموزان ایرانی. دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه سمنان - دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
6) سیدبهنام علوی مقدم، مهدیه افراسیابی. 1397. تاثیر روشهای نوین تدریس در میزان یادگیری لغات زبان انگلیسی در دانش آموزان پایه هفتم: تجربهای عملی. سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش.
7) رزا فامیلیان. 1401. چالشهای آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران روشهای جدید و خلاقانه تدریس گرامر و لغات جدید. هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش.
8) رضا نجاتی، مریم مشکوه، سوگندالسادات دانشی. 1395. نقش بازخورد زبان آموزان سطح متوسط ایرانی نسبت به تدریس معلم در یادآوری و یادسپاری لغات انگلیسی. دولتی - سایر دستگاههای اجرایی - دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی - دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
9) اسماعیل نورمحمدی، عبدالله سارانی، فروغ شهرکی. 1392. تاثیر تدریس لغات انگلیسی براساس تصاویر ساکن در برابر پویانمایی به زبان آموزان ایرانی مقطع راهنمایی. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سیستان و بلوچستان - دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
10) امیرحسین فیضی. 1403. بررسی روشها و فنون کارآمد در تدریس زبان انگلیسی. اولین همایش بین المللی معلمان برتر.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
زبان، ارتباط، تدریس، زبان انگلیسی، زبان میانجی، تکنولوژی آموزش.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
- صفحات : 32-63
-
دانلود فایل
( 1.38 MB )