-
آرشیو :
بهار 1404
-
کد پذیرش :
20054
-
موضوع :
دایره روابط عمومی
-
نویسنده/گان :
| مهدی عامری، ابوالفضل خاجوی صوفلار
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
مروری
-
چکیده مقاله به فارسی :
روابط عمومی هنری است که متخصصان ارتباطات از آن به عنوان هنر هشتم یاد کرده اند و برای آن جایگاه ویژه ای قائل شده اند. هرچند که یک تعریف جامع و کامل از روابط عمومی وجود ندارد اما روابط عمومی رابطی است که جامعه و افکار سازمان را مطلع و افکار عمومی را در راه کمک به برنامه های مربوطه بسیج میکند. در بین پدیدههای روانی- جمعی افکار عمومی گستردهترین و آشکار ترین آنها است. همه چیز در ارتباطات به افکار عمومی برمی گردد در حالی که تعریف افکار عمومی چندان روشن نیست اما افکار عمومی آرمان و خواسته های درونی مردم است، صدای مردم است، صدای خداست، حمایت مردم است و در یک کلام همه چیز مردم است. مشاوره وظیفه اساسی روابط عمومی است که سرمایه و تجارت کارگزاران این حرفه محسوب می شود. تشریفات؛ شکوه، تزیین و احترام است که در فرایند ارتباطات اتفاق می افتد و بایستی جایگاه خود را در روابط عمومی پیدا کند. رسانه ها به عنوان یک امکان بالقوه مناسب ترین فرصت را برای ارتباط روابط عمومی و افکار عمومی فراهم می سازند و در نهایت روابط عمومی جزو اساسیترین راه های کاربردی برای ارتباطات مختلف با دولت ها، ارگان ها و از همه مهمتر مردم است.
-
لیست منابع :
1) ارتباطات تصویری، قربانعلی تنگ شیر انتشارات: کارگزار روابط عمومی، ۱۳۹۳
2) ارتباطات سیاسی، پرویز علوی انتشارات: علوم نوین، ۱۳۸۶
3) ارتباطات انسانی، علی اکبر فرهنگی انتشارات: رسا، ۱۳۷۴
4) افکار عمومی، ژودیت لازار، انتشارات: نی، ۱۳۸۰
5) روابط عمومی الکترونیکی، رحمان سعیدی، علی اصغر کیا، انتشارات: جامعه شناسان، ۱۳۸۹
6) روابط عمومی حرفه ای، احمد یحیایی ایله ای، انتشارات: جاجرمی، ۱۳۸۷
7) مبانی روابط عمومی، احمد یحیایی ایله ای، انتشارات: کارگزار روابط عمومی، ۱۳۸۸
8) مبانی ارتباطات جمعی، سید محمد دادگران، انتشارات: مروارید، ۱۳۷۴
-
کلمات کلیدی به فارسی :
روابط عمومی، افکار عمومی، ارتباطات.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
Public relations is an art that communication experts have referred to as the eighth art and have given it a special place. Although there is no comprehensive and complete definition of public relations, public relations is a link that informs society and the organization's thoughts and mobilizes public opinion to help with relevant programs. Among the psychological-collective phenomena, public opinion is the most widespread and obvious of them. Everything in communications comes back to public opinion, while the definition of public opinion is not very clear, but public opinion is the ideals and inner desires of the people, it is the voice of the people, the voice of God, the support of the people, and in a word, everything is about the people. Consulting is the basic task of public relations, which is considered the capital and business of the agents of this profession. Ceremonies are the splendor, decoration, and respect that occur in the communication process and must find their place in public relations. The media, as a potential possibility, provide the most suitable opportunity for public relations and public opinion, and ultimately public relations is one of the most basic and practical ways for various communications with governments, organizations, and most importantly, the people.
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
Public relations, public opinion, communications
- صفحات : 36-47
-
دانلود فایل
( 639.19 KB )