-
آرشیو :
بهار 1403
-
کد پذیرش :
20029
-
موضوع :
سایر شاخه ها
-
نویسنده/گان :
| الناز شاکری فر
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
هدف پژوهش بررسی فرسایش و رفتار غیر اخلاقی برند بر اجتناب از برند با نقش میانجی احساس بیزاری و رنجش عمیق از برند می باشد. این تحقیق با تجزیه و تحلیل پاسخ های نظرسنجی از طريق پرسشنامه هاي جمع آوری شده از 384 مشتریان با سابقه شرکت سایپا با SPSS26 و Smart PLS3 مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج نشان می¬دهد که فرسایش برند بر اجتناب از برند با نقش میانجی احساس بیزاری از برند به محصولات شرکت سایپا رابطه مثبت و معنا داری دارد.فرسایش برند بر اجتناب از برند با نقش میانجی رنجش عمیق از برند به محصولات شرکت سایپا رابطه مثبت و معناداری دارد. رفتار غیر اخلاقی برند بر اجتناب از برند با نقش میانجی احساس بیزاری از برند به محصولات شرکت سایپا رابطه مثبت و معنا داری دارد.رفتار غیر اخلاقی برند بر اجتناب از برند با نقش میانجی رنجش عمیق از برند به محصولات شرکت سایپا رابطه مثبت و معنا داری دارد.
-
لیست منابع :
[1] آسایش، فرزاد. جعفری زارع، مرتضی(1400). تأثیر تجربه منفی مشتری بر انتقام برند و اجتناب از برند با نقش میانجی نفرت ازبرند. فصلنامه علمی رهیافتی در مدیریت بازرگانی ،دوره 2، شماره 2، پیاپی (6)، بهار 1400، ص 51-67
[2] اسکندرپور، بهروز. حیدری عراقی، بابک. صائب نیا، سمیه(1400). بررسی تأثیر بازاریابی اخلاقی بر اعتبار برند با نقش میانجیگری استراتژی احیای خدمات. فصلنامه مدیریت کسب و کار، شماره 05، تابستان1400.ص 22-42
[3] فانی، مجید، غمخواری، سیده معصومه، رسولی، نسرین، ترابی، محمدامین(1402). نقش میانجی نفرت از برند در تأثیر تجربه منفی مشتری بر مقابله با برند و اجتناب از برند. فصلنامه علمی تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوازدهم، شماره دوم، شماره پیاپی(45)، ص 217-238
[4] De Campos Ribeiro, G., Butori, R., & Le Nagard, E. (2018). The determinants of approval of online consumer revenge. Journal of Business Research, 88, 212–221.
[5] Demirbag-Kaplan, M., Yildirim, C., Gulden, S., & Aktan, D. (2015). I love to hate you: Loyalty for disliked brands and the role of nostalgia. Journal of Brand Management, 22(2), 136–153.
[6] Dessart, L., Veloutsou, C., & Morgan-Thomas, A. (2020). Brand negativity: A relational perspective on anti-brand community participation. European Journal of Marketing.
[7] Fetscherin, M. (2019). The five types of brand hate: How they affect consumer behavior. Journal of Business Research, 101, 116–127.
[8] Gr´egoire, Y., Tripp, T. M., & Legoux, R. (2009). When customer love turns into lasting hate: The effects of relationship strength and time on customer revenge and avoidance. Journal of Marketing, 73(6), 18–32.
[9] Hegner, S. M., Fetscherin, M., & Van Delzen, M. (2017). Determinants and outcomes of brand hate. Journal of Product & Brand Management, 26(1), 13–25.
[10] Kucuk, S. U. (2018). Macro-level antecedents of consumer brand hate. Journal of Consumer Marketing.
[11] Lee, M. S., Motion, J., & Conroy, D. (2009). Anti-consumption and brand avoidance. Journal of Business Research, 62(2), 169–180.
[12] Makri, K., Schlegelmilch, B. B., Mai, R., & Dinhof, K. (2020). What we know about anticonsumption: An attempt to nail jelly to the wall. Psychology & Marketing, 37(2), 177–215.
[13] Pantano, E. (2021). When a luxury brand bursts: Modelling the social media viral effects of negative stereotypes adoption leading to brand hate. Journal of Business Research, 123, 117–125.
[14] Park, C. W., Eisingerich, A. B., & Park, J. W. (2013). Attachment–aversion (AA) model of customer–brand relationships. Journal of Consumer Psychology, 23(2), 229–248.
[15] Romani, S., Grappi, S., Zarantonello, L., & Bagozzi, R. P. (2015). The revenge of the consumer! How brand moral violations lead to consumer anti-brand activism. Journal of Brand Management, 22(8), 658–672.
[16] Roy, S. K., Sharma, A., Bose, S., & Singh, G. (2022). Consumer-brand relationship: A brand hate perspective. Journal of Business Research, 144, 1293–1304.
[17] Yadav, A., & Chakrabarti, S. (2022). Brand Hate: A Systematic Literature Review and Future Research Agenda. International Journal of Consumer Studies.
[18] Zarantonello, L. (2020). Book review: Brand Hate: Navigating consumer negativity in the digital world by S. Umit Kucuk. Psychology & Marketing, 37(11), 1635.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
رفتار غیر اخلاقی برند، اجتناب از برند، احساس بیزاری، شرکت سایپا.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
- صفحات : 1-10
-
دانلود فایل
( 1.04 MB )