-
آرشیو :
تابستان 1402 - جلد دوم
-
کد پذیرش :
19997
-
موضوع :
سایر شاخه ها
-
نویسنده/گان :
| یاسر رزم خواه، عبدالخالق غلامی چنارستان
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
هدف از انجام این تحقیق «تاثیر درک اثربخشی پلت فرم تجارت الکترونیک بر رضایت مشتریان (مطالعه موردی: شرکت گلرنگ» است، لذا روش تحقیق این پژوهش کاربردی، توصیفی و پیمایشی می باشد، جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان شرکت گلرنگ می باشد که تعداد آن ها نامشخص است، جهت تعیین حداقل حجم نمونه، از فرمول کوکران برای جماعه نامحدود استفاده گردید، بنابراین حداقل حجم نمونه لازم 384 نفر به دست آمد، جهت بررسی نرمال بودن توزیع، از آزمون کلوگروف اسمیرونوف و به منظور برازش مدل مورد استفاده تحقیق نیز از آزمون معادلات ساختاری و نرم افزار پی ال اس استفاده گردیده است، یافته های تحقیق نشان داد که درک اثربخشی فرم های تجارت الکترونیک بر مزایای اقتصادی در شرکت گلرنگ با میزان معناداری 0196/6 تاثیرگذار است. مزایای اقتصادی بر رضایت مشتریان در شرکت گلرنگ با میزان ضریب معناداری450/4 تاثیرگذار است، درک اثربخشی پلت فرم های تجارت الکترونیک و مزایای اقتصادی با نقش تعدیل گری پاندمی کرونا در شرکت گلرنگ با میزان ضریب معناداری 849/1 تاثیرگذار نمی باشد، مزایای اقتصادی و رضایت مشتریان با نقش تعدیل¬گری پاندمی کرونا در شرکت گلرنگ با میزان ضریب معناداری933/1 تاثیرگذار نمی باشد.
-
لیست منابع :
[1] صدرایی سینک، فاطمه؛ بابایی، محمدرضا؛ تابش، محمدحسین(1398) سنجش تاثیر استفاده از شبکه اجتماعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رضایت مشتری در تجارت B2B (مورد مطالعه: شرکت افرانت)، فصلنامه مدیریت کسب و کار، شماره43، ص175-200.
[2] ابراهیمی، لیلا؛ میرابی، وحید رضا؛ رنجبر، محمد حسین، حسن پور، اسماعیل(1398) مدل وفاداری مشتری برای سیستم های توصیه گردر تجارت الکترونیک، نشریه علمی مدیت و کسب و کار هوشمند، شماره29، ص143-170.
[3] سلیمانی، مجید؛ بارانی، مریم؛ اینانلو، سهیلا؛ خجسته؛ علی(1399) مدلسازی رفتارخرید مشتریان فروشگاه های ورزشی در زمان شیوع ویروس کرونا (پیش آیندها و پس آیندها)، مطالعات مدیریت ورزشی، شماره62، ص219-314.
[4] Tran, L.T.T.(2021) Managing the effectiveness of e-commerce platforms in a pandemic, Managing the effectiveness of e-commerce platforms in a pandemic,Vol:58,PP:1-9.
[5] Waldron, T & Wetherbe, J (2020). Ensure That Your Customer Relationships Outlast Coronavirus. https://hbr.org/2020/04/ensure that your customer relationships-outlast coronavirus.
[6] Frempong, J., Chai, J., Ampaw, E. M., Amofah, D. O., & Ansong, K. W. (2020). The relationship among customer operant resources, online value co-creation and electronic-word-of-mouth in solid waste management marketing. Journal of Cleaner Production, Vol:248, PP:119-228.
[7] Jiang, hongwei; Zhang, yahua (2016). " An investigation of service quality, customer satisfaction and loyalty in China's airline market. Journal of Air Transport Management, Vol:57, PP:80-88
[8] محمودی، جلیل؛ حبیبی، علیرضا(1399) تاثیر پذیری رفتارمشتری از تعهد و رضایت،مجله دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، شماره26، ص1-15.
[9] یوسفی، علی؛ همایونفر، مهدی؛ پقه، عبدالعزیز،اخوانفر،امیرا(1399) اثربخشی عناضر زنجیره تایمن و نوآوری سبز بر رضایت مشتریان محصولات لبنی، فصلنامه مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، شماره12،ص75-104.
[10] Dash, S.K; (2021) Identifying and classifying attributes of packaging for customer satisfaction A kano model approach, International journal of production management and engineering, vol, 9, pp, 57-63
[11] حق شناس قاضی محله، لیلا(1399) بررسی تاثیر یکپارچگی زنجیره تامین و کنترل داخلی بر رضایت مشتری و عملکرد مالی شرکت بیمه ایران شهر رشت، فصلنامه رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، شماره44، ص142-161.
[12] Islam,T. Islam,R. Pitafi,H. Xiaobei,L.Rehmani,M. Irfan,M. Mubarak,S. (2020) The Impact of Corporate Social Responsibility on Customer Loyalty: The Mediating Role of Corporate Reputation, Customer Satisfaction, and Trust, Sustainable Production and Consumption, doi: https://doi.org/10.1016/j.spc.2020.07.019
[13] منتظری، محمد؛ ابراهیمی، علیرضا؛ احمدی، پرویز؛ رهنما، آمنه؛ (1393) ﺑﺮرﺳﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﻗﺼﺪ ﺧﺮﻳﺪ در ﺗﺠﺎرت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ، مدیریت بازرگانی، شماره2، ص207-226.
[14] Giuffrida, M., Mangiaracina, R., Perego, A., Tumino, A., )2017(. Cross-border B2C e-commerce to Greater China and the role of logistics: a literature review. Int. J. Phys. Distrib. Logist. Manag.Vol: 47,PP: 772–795
[15] کردنائیج، لیلا؛ حیدری، سید عباس؛ (1399) نقش فناوری اطلاعات در افزایش آگاهی مصرف کننده در تجارت الکترونیکی فرامرزی، فصلنامه مدیریت اطلاعات در افزایش آگاهی مصرف کننده در تجارت الکترونیکی فرامرزی، فصلنامه مدیریت کسب و کار، شماره 48، ص 428-444.
[16] Timmers,P(2019) Bussiness Models for Electronic Markets” Electronic Morkes,Vol 8,PP: 3-8.
[17] زندی نسب، مصطفی؛ جعفری، سید محمد باقر؛ فرمانی، مهدی(1398) تاثیر باندلینگ اجتماعی بر تشویق مصرف کنندگان به خرید بسته های آنلاین،مطالعه بسته های ترکیبی همراه اول، فصلنامه علمی تحقیقات بازاریابی نوین،شال9، شماره1،ص145-162.
[18] Davidavicience, V; Majzoub, M.A; (2021) performance of reverse logistice in electronic commerce: A case study from Lebanon and Syria, transport, vol, 40, pp, 1-23
[19] Pirogova, O; Pivovar, B; (2021) Factors of sustainable development of electronic commerce in Russian retail, E3S web of conference, vol, 244, pp, 1-9
[20] Salameh, R.S; Fatafta, O.K.A; SHawawreh, T.B.A; (2021) The possibility of applying the tax accounting system and its effectiveness on elevtronic commerce in Jordan, Academy of accounting and financial studies journal, vol, 25, pp, 1-13
[21] Mai Dam, S; Coung Dam, T; (2021) Relationship between service quality, brand image, coustomer satisfaction, and customer loyalty, Economics and business, vol, 8, pp, 585-593
-
کلمات کلیدی به فارسی :
اثربخشی پلت فرم تجارت، مزایای اقتصادی، رضایت مشتریان، پاندمی کرونا.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
- صفحات : 30-42
-
دانلود فایل
( 941.63 KB )