-
آرشیو :
تابستان 1402 - جلد اول
-
کد پذیرش :
19992
-
موضوع :
سایر شاخه ها
-
نویسنده/گان :
| محمد مهتری، مرتضی لطافت، امیر هوشنگ تاج فر
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثرکیفیت بر مزیت اجرای آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور قشم می باشد که از نظر روش شناسی، تحقیق حاضر توصیفی و پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات میدانی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است، بررسی روایی پرسشنامه تحقیق از طریق روایی محتوا و بررسی اساتید مورد تایید و قرار گرفته است و پایایی پرسشنامه مورد نظر به وسیله آلفای کرونباخ و با پیش آزمون 30 پرسشنامه تمامی متغیرهای تحقیق بالای 7/0 بدست آمده است، جامعه¬ی آماری تحقیق از 560 نفر از دانشحویان دانشگاه پیام نور قشم می باشند، که باتوجه به فرمول کوکران تعداد 228 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند و در نهایت با روش معادلات ساختاری اسمارت پی ال اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، نتایج بدست آمده نشان داده که کیفیت سیستم آموزشی بر رضایت ادراک بر آموزش مجازی دانشگاه پیام نور قشم تأثیر معناداری دارد، کیفیت سیستم آموزشی بر سودمندی ادراک شده بر آموزش مجازی دانشگاه پیام نور قشم تأثیر معناداری دارد، کیفیت سیستم آموزشی برقصد استفاده بر آموزش مجازی دانشگاه پیام نور قشم تأثیر معناداری دارد، کیفیت یادگیرنده بر سودمندی ادراک شده بر آموزش مجازی دانشگاه پیام نور قشم تأثیر معناداری دارد، کیفیت یادگیرنده برقصد استفاده بر آموزش مجازی دانشگاه پیام نور قشم تأثیر معناداری دارد، سودمندی ادراک شده بر رضایت ادراک شده بر آموزش مجازی دانشگاه پیام نور قشم تأثیر معناداری دارد، سودمندی ادراک شده بر قصد استفاده بر آموزش مجازی دانشگاه پیام نور قشم تأثیر معناداری دارد، رضایت ادراک شده بر مزیت آموزش مجازی دانشگاه پیام نور قشم تأثیر معناداری دارد، سودمندی ادراک شده برمزیت آموزش مجازی دانشگاه پیام نور قشم تأثیر معناداری دارد، قصد استفاده بر مزیت آموزش مجازی دانشگاه پیام نور قشم تأثیر معناداری دارد.
-
لیست منابع :
[1] فقیه آرام، ب؛ زارعی زوارکی، ا؛ مهدی زاده، ع.1399. امکان سنجی استقرار نظام آموزش مجازی فرهنگیان آموزش و پرورش شرق استان گیلان، مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، شماره4، ص159-172.
[2] Al-Rahmi, W.M., Zeki, A.M. (2016). A model of using social media for collaborative 4 learning to enhance learners’ performance on 5 learning. Journal of King Saud University - Computer and Information Sciences Available online 22.
[3] سجادی¬جاغرق، س؛ قرائتی، ع؛ حیدری، م. 1394. نقش رسانه¬هاي اجتماعی در بازاریابی و تأثیر بر ساختار سازمانی، سال دهم، شماره 28، ص 143- 127.
[4] Ismail. A., Hussein. R., Jamaluddina. S. (2010). Assessment of students’ learning styles preferences in the faculty of science, Tishreen University, Syria, Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, P.4087. 4091
[5] حاجی، ج؛ محمدی مهر،م؛ محمدآذر، ح.1400. بازنمایی مشکلات آموزش در فضای مجازی با استفاده از برنامه شاد در دوره پاندمی کرونا:یک مطالعه پدیدارشناسی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، شماره3،ص153-174.
[6] Al-Fraihat,D. Joy,M. Masa’deh,R. Sinclair,J.(2020) Evaluating E-learning Systems Success: An Empirical Study, Computers in Human Behavior,Vol:102,PP:67-86.
[7] Chopra,G. Madan,P.Jaisingh,P.(2019) Effectiveness of e-learning portal from students’ perspective A structural equation model (SEM) approach, nteractive Technology and Smart Education, https://doi.org/10.1108/ITSE-05-2018-0027
[8] پهلوانی نژاد، د؛ فرج اللهی، م؛موسی کاظمی،س ؛ شبیری، س؛ اوسطی،س .1392.ارانه مدل پیش بینی برای بررسی میزان رضایت یادگیرنده در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه ه های دارای نظام آموزش از راه دور، فصلنامه روان شناسی تربیتی، شماره30،ص1-23.
[9] صوری، م؛ حنیفی، ف؛ ناظم، ف.1399. بررسی وضعیت عوامل موثر برکیفیت آموزشی در مدارس ابتدایی شهر تهران،فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، شماره1،ص277-306.
[10] Riandi,M.H. Respati,H. Hidayatullah,S.(2021) Conceptual Model of User Satisfaction as Mediator of E-Learning Services and System Quality on Students’ Individual Performance, International Journal of Research in Engineering, Science and Management,Vol:4,PP:60-65.
[11] شکیبایی، ز؛ سمنانی،گ. توانا، م.1396. بررسی عوامل موثر برتمایلات رفتاری نسبت به استفاده از فناوری اطلاعات در کارکنان مدارس الکترونیکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، شماره2،ص57-85.
[12] موسوی،س. 1395.نقش سودمندی ادارک شده، فرسودگی تحصیلی و امید به آینده در پیوند با انگیزش تحصیلی، دوفصلنامه علمی پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، شماره15،ص67-86.
[13] Foster,B. Reyta,F. Purnama,S.(2021) Relationship between Perceived Ease of Use, Perceived Usefulness and Motivation Opportunity Ability Theory in Online Gamers Know-How Exchange, International Journal of Business, Economics and Social Development,Vol:2,PP:32-36
-
کلمات کلیدی به فارسی :
آموزش مجازی، یادگیری الکترونیکی،کیفیت.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
The purpose of this research is to investigate the effective factors of quality on the advantage of implementing virtual education in Payam Noor University of Qeshm, which in terms of methodology, the current research was descriptive and survey, and the method of collecting field information and the tool of collecting information was questionnaire, to check the validity of the research questionnaire through validity. The content and evaluation of the professors have been approved and the reliability of the questionnaire has been obtained by Cronbach's alpha and with the pre-test of 30 questionnaires, all research variables are above 0.7, the statistical population of the research is 560 students of Payam Noor Qeshm University. according to Cochran's formula, 228 people have been selected as a sample and finally it has been analyzed by the method of structural equations of SmartPLS. Payam Noor Qeshm University virtual has a significant effect, the quality of the educational system has a significant effect on the perceived usefulness of the virtual education of Payam Noor Qeshm University, the quality of the educational system has a significant effect on the intention to use the virtual education of Payam Noor Qeshm University, the quality of the learner has a significant effect on the perceived usefulness has a significant effect on the virtual education of Payam Noor Qeshm University, the quality of the learner has a significant effect on the intention to use the virtual education of Payam Noor Qeshm University, the perceived usefulness has a significant effect on the perceived satisfaction with the virtual education of Payam Noor Qeshm University, the perceived usefulness has a significant effect on the intention The use of virtual education at Payam Noor University Qeshm has a significant effect, the perceived satisfaction has a significant effect on the advantage of virtual education at Payam Noor University Qeshm, the perceived usefulness has a significant effect on the advantage of virtual education at Payam Noor University Qeshm, the intention to use the advantage of virtual education at Payam Noor University Qeshm Qeshm has a significant effect
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
E-learning, e-learning, quality
- صفحات : 99-111
-
دانلود فایل
( 1.33 MB )