-
آرشیو :
بهار 1401
-
کد پذیرش :
19921
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
| علی اخوان
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
شیوع ویروس کرونا در جهان، مشکلات عدیدهای را به بار آورد. از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ که در ووهان چین، این ویروس برای اولین بار کشف شد جهانیان با نگرانی موضوع را به دقت پیگیری کردند چراکه این مساله میتوانست ضربات سنگینی به برنامههای اقتصادی کشورها وارد سازد. زمانی که این ویروس به شکل لجامگسیخته در جهان گسترش مییافت کشورها تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا ضررهای اقتصادی برآمده از همهگیری ویروس کرونا را به حداقل برسانند. در واقع مهمترین دستور کار دولتها بعد از اتخاذ اقدامات برای توقف شیوع این ویروس، کاهش ضررهای اقتصادی برآمده از گسترش آن بود اما کمتر توجهی به ابعاد معنایی و روحی جوامع شد. در کنار ضررهای مادی که گسترش این ویروس به بار آورد آسیبهای فراوان روحی فردی و اجتماعی بر بدنهی جوامع، عارض شد. توجه به این جنبه نیز برای دولتها ضروری است و برای درک اهمیت آن لازم است تا وضعیت کنونی را بازنمایی کنیم. از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰، دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه کشف شد و همین موضوع سرآغازی برای تغییرات و تحولات اساسی در جامعهی روسیه شد. عملاً گسترهی وسیعی از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی در این کشور تحت تأثیر قرار گرفت و در نتیجه، این بحران ابعاد روحی و روانی جامعهی روسیه را نیز تحت تأثیر قرار داد. مطالعهی نمونهی روسیه میتواند درک زیادی از حوزههای عمومی جهان بهدست دهد. در این پژوهش به این پرسش پاسخ خواهیم داد که تحولات در چه حوزههایی باعث بیشترین تاثیر بر جامعهی روسیه شد؟ در پاسخ، با استفاده از روش کیفی و با رویکرد توصیفی-تحلیلی و با رجوع به مدارک و اسناد کتابخانهای و پژوهشهای موجود صورت گرفته به بازنمایی وضعیت موجود در روسیه خواهیم پرداخت. فرض بر این است که شیوع ویروس کرونا در روسیه، گسترهی وسیعی از ابعاد زندگی اجتماعی و فردی را متاثر ساخت و تغییرات به وجود آمده و شوک برآمده از آن باعث شد تا این بحران بر جنبههای روانی جامعهی روسیه، تأثیرات مخربی بر جای بگذارد. مهمترین تحولات که منجر به متاثر شدن روان جمعی شدند در حوزههای فرهنگی و هنری، آموزشی، ارتباطی و رسانهای رخ دادند که هر یک بهگونهای بر روان عمومی جامعهی روسیه تأثیر نهادند.
-
لیست منابع :
[1] Bayer J. P., & Churaev N. A. (2021). Global changes in higher education: Post-COVID times. Управленческое консультирование, (8 (152)), 65-70.
[2] Bedoya Cardona Erika Yohanna, Popa Ioana, Morandi Anna, & Montomoli Cristina (2021). Mental health during the COVID-19 quarantine in five countries. One Health & Risk Management, 2 (4), 65-75.
[3] Dmitrieva Elena (2021). Islamic world in the context of the coronavirus pandemic. Russia and the moslem world, (3 (313)), 119-124.
[4] Elena A. Makarova, Elena L. Makarova , & Vera I. Mishchenko (2021). Phenomena of Loneliness and Fear Caused by the Mass Media Threat in the Situation of COVID-19 Pandemic. International Journal of Media and Information Literacy , 6 (1), 146-155.
[5] Khan, K. S., Mamun, M. A., Griffiths, M. D., & Ullah, I. (2020). The mental health impact of the COVID-19 pandemic across different cohorts. International journal of mental health and addiction, 1-7.
[6] Leontieva Lidia Sergeevna, & Shkarina Vera Sergeevna (2021). Cross-national aspects of the transformation of organizational culture in a pandemic. Intellect. Innovations. Investments, (3), 27-34.
[7] Rozanov Vsevolod A., Semenova Natalia V., Vuks Aleksandr Ja., Freize Victoria V., Isakov Vladimir D., Yagmurov Orazmurad D., & Neznanov Nikolay G. (2021). Suicides in the COVID-19 pandemic - Are we well informed regarding current risks and future prospects?. Consortium Psychiatricum, 2 (1), 31-38.
[8] Smith Roger (2020). The virus COVID-19 and dilemmas of online technology. Consortium Psychiatricum, 1 (2), 64-71.
[9] Violeta Lyubomirova Georgieva-Hristozova (2020). The impact of pandemic isolation on the process of education. International Journal of Innovative Technologies in Social Science, (6 (27)), 84-87.
[10] Гертнер Светлана Леонидовна, & Китов Юрий Валентинович (2020). Культура и COVID-19: Взгляд из России. Вестник Московского государственного университета культуры и искусств, (2 (94)), 103-115.
[11] Горлова Екатерина Владимировна, & Решетникова Наталья Сергеевна (2021). Развитие корпоративной культуры в период распространения COVID-19 на примере американского общества. Каспийский регион: политика, экономика, культура, (1 (66)), 138-143.
[12] Касьянов Валерий Васильевич, Власова Виктория Николаевна, & Гафиатулина Наталья Халиловна (2021). Пандемия как социальная трагедия для российского населения: Обострение системы неравенств. Гуманитарные, социально-экономические и общественные науки, (1), 34-38.
[13] Кравчик Елена Владимировна (2020). Влияние пандемии на сохранение культуры. Society and Security Insights, 3 (2), 150-157.
[14] Мау В. А. (главный редактор), Идрисов Г. И., Кузьминов Я. И., Радыгин А. Д., Садовничий В. А., Синельников-Мурылев С. Г. (2020). Общество и пандемия: Опыт и уроки борьбы с COVID-19 в россии. РАНХиГС и другие, Москва.
[15] Панюкова Светлана Александровна (2020). Освещение пандемии коронавируса в контексте научно-популярной журналистики. Знак: проблемное поле медиаобразования, (4 (38)), 151-157.
[16] Плещенко Вячеслав Игоревич (2020). Между традициями и виртуальной реальностью: эпидемия коронавируса как катализатор изменений в культурной сфере. Культурологический журнал, (2 (40)), 1.
[17] Сысоева Елена Юрьевна, Стадник Елена Григорьевна, Симина Татьяна Евгеньевна, Татарова Светлана Юрьевна, & Кульгачев Юрий Иванович (2020). Функциональное состояние студентов в условиях самоизоляции. Ученые записки университета им. П. Ф. Лесгафта, (7 (185)), 378-384
-
کلمات کلیدی به فارسی :
کرونا، فدراسیون روسیه، فرهنگ، آموزش مجازی، تأثیرات روانی.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
The spread of the coronavirus in the world has caused many problems. Since the virus was first discovered in Wuhan, China, on December 31, 2019, the world has been following the issue closely with concern, as it could affect countries' economic plans. As the virus spread throughout the world, nations made every effort to minimize the economic damage caused by the coronavirus epidemic. In fact, the most important agenda of governments after taking measures to stop the spread of the virus was to reduce the economic losses resulting from its spread, but less attention was paid to the semantic and spiritual dimensions of societies. In addition to the material damage caused by the spread of this virus, many individual and social psychological damages were inflicted on the body of communities. It is also important for governments to pay attention to this aspect, and to understand its importance, it is necessary to represent the current situation. As of January 31, 2020, two cases of coronavirus have been detected in Russia, and this marked the beginning of fundamental changes in Russian society. In fact, a wide range of aspects of individual and social life in this country was affected, and as a result, this crisis also affected the mental and psychological dimensions of Russian society. A sample study of Russia can provide a great deal of understanding of the world's public spheres. In this study, we will answer the question: in what areas did the changes have the greatest impact on Russian society? In response, we will use the qualitative method and with a descriptive-analytical approach and with reference to the existing library documents and researches to represent the current situation in Russia. The outbreak of the coronavirus in Russia is thought to have affected a wide range of aspects of social and personal life, and the resulting changes and shock caused the crisis to have a devastating effect on the psychological aspects of Russian society. The most important changes that affected the society took place in the fields of culture and art, education, communication and media, each of which in some way affected the general psyche of Russian society.
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
Corona, Russian Federation, Culture, Virtual Education, Psychological Impacts
- صفحات : 60-69
-
دانلود فایل
( 296.66 KB )