-
آرشیو :
زمستان 1399
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
19875
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
بهنام رازقی، نجمه پرنیان، سعیده میرشکاری، مریم میرشکاری
-
کلید واژه :
فرزند پروری؛ رشد اجتماعی؛ پرخاشگری؛ شادکامی.
-
مراجع :
[1] ابراهیمی، زهرا؛ پروزی طلب، پریا؛ پشین، پریسا (1392). رابطه ی سبک های فرزندپروری والدین با پرخاشگری دختران نوجوان شهر تهران. دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز.
[2] برفر، یعقوب و راستگو، فریده و خدیر، علی و اخترفر، خداخواست، (1394)، بررسی رابطه شیوه های فرزندپروری والدین با پرخاشگری فرزندان آنها در دانش آموزان پسر شهر یاسوج درسال تحصیلی 94-93، دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران
[3] برك؛ لورا (1387). روانشناسی رشد (از لقاح تا کودکی). ترجمه یحیی سیدمحمدي. تهران: ارسباران.
[4] تحققی لیلا. (1395). خشونت و پرخاشگری. پیوند . 30.
[5] جمالی محمود، پریسا تجلی، شیرین حمزه. (1390). بررسی رابطه ی شیوه های فرزند پروری با شادکامی و خودکارامدی دانش اموزان سال سوم متوسطه ی شهر تهران. دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
[6] خوئینژاد، غلامرضا؛ رجایی، علیرضا؛ مح براد، تکتم. (1386). رابطه سبکهاي فرزندپروري ادراك شده با احساس تنهایی نوجوانان دختر. دانش و پژوهش در روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)، شماره سی و چهارم، 92. -7
[7] رئيسي، طاهره. (1391). بررسي رابطه بين سبك هاي دلبستگي و الگو هاي فرزند پروري در والدين دانش
آموزان دختر مقطع ابتدايي شهرستان بابل. پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري.
[8] سليماني، م. (1390). آموزش مهارتهـاي اجتمـاعي رويكـردي نـو، رشد، سال 14، شمارة 4،37 ـ 34
[9] صافی، احمد؛ صافی، ناصر. (1396). پرخاشگری کودکان و نوجوانان و نقش والدین و مدارس در پیشگیری و کاهش آن، پیوند (233)،
[10] طالبی مرند، شری (1391). بررسی ابطه شیوه های فرزند پروری با مهارت های اجتماعی و خودکارآمدی دانش آموزان دختردبیرستانی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا.
[11] فارابی، ابونصر (1413)، «تحصیل السعاده» در «الاعمال الفلسفیه»، تحقیق: جعفر آل یاسین، بیروت، دارالمتأهل،
[12] قصاب پور طاهره، امیدعلی حسین زاده. (1394). بررسی رابطه عوامل فیزیکی و عاطفی- اجتماعی با شادکامی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی. دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
[13] کارازه، شیلا؛ عبدی، منصور؛ حیدری، حسن. (1394). بررسی کارکرد خانواده و نقش سبک های فرزندپروری مادران در پیش بینی مشکلات رفتاری. اندیشه و رفتار، دوره نهم،
[14] کیانی، عمران و والازادی، عقیل، (1398)، رابطه شیوه های فرزند پروری با رشد اجتماعی کودکان مدارس شهرستان لردگان، کنگره بین المللی تحقیقات بین رشته ای در علوم انسانی اسلامی، تهران
[15] محمود عموئی، صدیقه کردی. (1394). بررسی علل پرخاشگری و رواج خشونت و تاثیر آن در افزایش جرائم. دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده حقوق
[16] مرادي مريم، جعفري سيدابراهيم، عابدي محمدرضا (1384). شادماني و شخصيت: بررسي مروري تازه هاي علوم شناختي، دوره 7, شماره 2 (مسلسل 26); از صفحه 60 تا صفحه 71.
[17] میرخان ایرج، اعظم رستم پور، شیوا منظومه، افسانه محمدی. (1395). بررسی نقش عوامل فرهنگی و اجتماعی در شادکامی معلمان زن شهرستان ارومیه. چهارمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
[18] میرزمانی سیدمحمود، شهین طاهرزاده. (1396). تاثیر آموزش شیوه های فرزند پروری بر پرخاشگری و خودکارآمدی نوجوانان دختر مقطع متوسطه اول. ششمین کنگره انجمن روانشناسی ایران
[19] نجفی، فاطمه و ملکپور، مختار، (1396)، بررسی رابطه اختلال رفتاری پرخاشگری با رابطه مادر - کودکو شیوه های فرزند پروری، دومین کنفرانس ملی روانشناسی و مشاوره، اصفهان
[20] نظیری، سیما (1395)، رشد اجتماعی، تهران، انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
[21] Argyle, M. lo, J. (1998). Happiness as a function of personality and social encounters. In J. P. Forgas & R. J. M. Innes (Eds). Recent advances in social psychology: An international perspective. (p.p. 189- 203). North Holand: Elsevier.
[22] Baumrind, D. (1991). The influences of parenting style on adolescent competence and substance use. Journal of erly adolescence, 11, 56- 95.
[23] borderline and antisocial personalitydisorder features in nonclinical subjects using measures of impulsivity and aggressiveness. Psychiatry Research 2014;125: 161-70
[24] Duchesne, S. & Ratelle, C. (2010). Parental behaviors and adolescents’ achievement goals at the beginning of middle school: Emotional problems as potential mediators. Journal of Educational Psychology, 102, 497-507.
[25] Fossati A, Barratt ES, Carretta I, Leonardi B, Grazioli F, Maffei C. Prediction
[26] Francis, L. J. Brow, L. B. Lester, D. & Philipchalk, R. (1998). Happiness as stable extraversion: A cross-cultural examination of the reliability and validity of the Oxford Happiness Inventory among students in the U
[27] Gartstein, M.A. Putnam, S.P. Rothbart, M.K. (2012). Etiology of Preschool Behavior Problems: Contributions of Temperament Attributes in Early Childhood. Infant Mental Health Journal, 33(2), 197-211.
[28] Lamborn, S. Mounts, N. Steinberg, L. & Durenbosch, s. (1991). Patterns of competence and adjustment among adolescent from authoritative, authoritarian indulgent, and neglectful families. Child development, 62, 1049- 1065.
[29] Lyubomirsky Sonja; Sheldon Kennon M And Schkade David. Pursuing Happiness: The Architecture of Sustainable Change, Riview of General Psycology, 2015, V 9,No 2,111-131.
[30] Materazzo F, Cathcart S, Pritchard D. Anger, depression, coping interactions in headache activity and adjustment: acontrolled study. Journal of Psychosomatic Research 2010; 49: 69-75.
[31] Mize, J. & pettit, G. (1997). Mothers. Social coaching, mother- child relationship style and children. s peer competence: Is the medium the message. Child development, 68, 312- 332.
[32] Monica Konnie Mensah & Alfred Kuranchie (2013). Influence of ParentingStyles on the Social Development of Children, Academic Journal ofInterdisciplinary Studies MCSER Publishing, Rome-Italy. Vol 2 No3 November
[33] Neslihan Saltalı, Merve İmir. (2018). Parenting Styles as a Predictor of thePreschool Children’s Social Behaviours; Participatory Educational Research(PER) Vol. 5(2), pp. 18-37
[34] Pellegrini AD. Perceptions and functions of play and real fighting in early adolescence. Child Development 2013; 74:1522-33.
[35] Rinaldi, C.M. & Howe, N. (2012). Mothers’ and fathers’ parenting styles and associations with toddlers’ externalizing, internalizing, and adaptive behaviors. Early Childhood Research Quarterly, 27, 266-273
[36] Shahim, S. Relational aggression in preschool children. Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology 2007;13: 264-271. [In Persian]
[37] Sukhodolsky DG, Kassinove H, Gorman BS. Cognitive-behavioral therapy for anger in children and adolescents: ameta-analysis. Aggression and Violent Behavior 2014; 9: 247-69.
[38] Taylor Dyches, T. Smith, T.B. Korth, B.B. Roper, S.O. & Mandleco, B.
(2012). Positive parenting of children with developmental disabilities: A
meta-analysis, Research in Developmental Disabilities, 33, 2213–2220.
- صفحات : 12-24
-
دانلود فایل
( 934.55 KB )