-
آرشیو :
پاییز 1399
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
1978
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
حسن پورعبدالله، پریسا ناظمی هرسینی
-
کلید واژه :
روش آموزشی Teach-Back و Pictorial، بیماری دیابت، رژیم دارویی، دیابت نوع 2
-
مراجع :
[1] انجمن دیابت ایران، "انواع دیابت"، /http:/ids.org.ir
[2] اسملتزر، سوزان س – بیر، برندا جی، 1381، "کبد و مجاری صفراوی. دیابت شیرین و غدد درون ریز"، ترجمه دکتر امین مرادی، ج 8، تهران، نشر سالمی
[3] بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت، "دیابت و آمارها"، /http://www.idpcf.com
[4] Kornburger C, Gibson C, Sadowski S, Maletta K, Klingbeil C. Using "teach-back" to promote a safe transition from hospital to home: an evidence-based approach to improving the discharge process. J Pediatr Nurs. 2013;28(3):282-91. Epub 2012/12/12.
[5] Safarie M. Theories, models and methods of health education and health promotion. Tehran: Asar sobhan; 2009.
[6] Bastable B. Nurse As Educator: Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice. ed s, editor. philadelphia jones and Bartlet2003.
[7] Schillinger D, Grumbach K, Piette J, Wang F, Osmond D, Daher C, et al. Association of health literacy with diabetes outcomes. JAMA. 2002;288(4 - .82 475:)Epub 2002/07/23.
[8] Hain D, Calvin DJ, Simmons DE, Jr. CKD education: an evolving concept. Nephrol Nurs J. 2009;36(3):317-9. Epub 2009/07/11.
[9] Denhaerynck K, Manhaeve D, Dobbels F, Garzoni D, Nolte C, De Geest S. Prevalence and consequences of nonadherence to hemodialysis regimens. American Journal of Critical Care. 2007;16(3):222-35.
- صفحات : 21-26
-
دانلود فایل
( 948.26 KB )