-
آرشیو :
تابستان 1399 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
1980
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
محمد رحیم جعفر زاده، بهرام موحد زاده، علیرضا فرخنده زاده، جمشید عزیزی، پوریا خردمند
-
کلید واژه :
ارزیابی، اهداف، محتوا، تفکر انتقادی، مهارتهای تفکر انتقادی.
-
مراجع :
[1] امینی, محمد و مریم سبکتکین، ۱۳۹۶، جایگاه ضعیف تفکر انتقادی در برنامه های درسی مدارس متوسطه (مطالعه ای با روش خبرگی و نقادی تربیتی)، فصلنامه پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی 3 (8)،
[2] حایریزاده، خیریه بیگم (1395).تفکر خلاق و حل خلاقانه مسئله، تهران،
[3] دهقانزاده، حجت؛ منصوری،وحید؛ (1392. )تغییربرنامهدرسی تحصیلی با تأکید برتفکر انتقادی در مدارس متوسطه، همایش ملی تغییر برنامه درسی دورههای تحصیلی آموزشوپرورش.
[4] عاشوری, هایده, سیف نراقی, مریم, نادری, عزت اله, علی عسگری, مجید. (1397). ارائه الگوی مناسب تدوین و تالیف کتب فارسی دوره اول متوسطه بر اساس مولفه های خبرگی آموزشی و انتقادی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 12(ویژهنامه), 175-194.
[5] علی پور، وحیده. نراقی، مریم. نادری، عزت الله. شریعتمداری، علی.(1392).تاملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی، سال دهم، دوره دوم، شماره 9: 1-15
[6] فتحی آذر، اسکندر؛ ادیب، یوسف؛ هاشمی، تورج؛ بدری گرگری، رحیم؛ غریبی، حسن (1392).اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر تفکر انتقادی دانش آموزان، فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، سال 8 ،شماره 29 ،صص 218-197
[7] قاسمیفر، نصرت اله. (1393). مکانیسم تفکر، تهران: انتشارات قصیده سرا
[8] کرمی, مرتضی؛ ملیحه رجایی و مرضیه نامخواه، ۱۳۹۳، بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در معلمان مقطع متوسطه و نقش آن در سبک تدریس آنان، فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی 2 (13)،
[9] مسلمی زهرا، قمی مهین، محمدی داود. بررسی رابطه مهارتهای تفکرانتقادی با سلمت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم .مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی 1395. 9(23).
[10] نادری، عزت الله و سیف نراقی، مریم. (1395). روشهای تحقیق و ارزشیابی آن در علوم انسانی، تهران، نشر بدر
[11] نوشادی, ناصر, آبادی, مظاهر. (1397). ارزشیابی جایگاه مهارتهای تفکر انتقادی در برنامه درسی ریاضیات دوره متوسطه مدارس عادی و تیزهوش. فناوری آموزش, 13(2), 147-155. doi: 10.22061/jte.2018.2997.1764
[12] Agnes, M. Mary, C. (2009). Strategies to overcome obstacles in the facilitation of critical thinking in nursing education. Nurse education today. 25, 291-298
[13] Chukwuyenum, A. N. (2013). Impact of Critical thinking on Performance in Mathematics among Senior Secondary School Students in Lagos State. Journal of Research & Method in Education, 3(5), 18-25
[14] Duron. R & et al (2006). Critical Thinking Framework for Any Discipline International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 17(2), 160- 166
[15] JONES, Janelle. (2014). Discussion Group Effectiveness is Related to Critical Thinking through Interest and Engagement. Psychology Learning and Teaching, 13. Retrieved from
[16] Kaysi, Feyzi, Bavli, Bunyamin, Gurol,Aysun(2017). Educational Connoisseurship and Criticism: Evaluation of a Cooperation Model between University and the Sector on Vocational Education, Journal of Education and Practice Vol.8, No.6,25-35.
[17] Paul, R., & Elder, L. (2006). Critical thinking: Learn the tools the best thinkers use. Pearson Prentice Ha
[18] Sezer, R. (2008). Integration of critical thinking skills in to elementary school teacher education courses in mathematics education. Proquest Educatin Journals, 128(3), 349-358.
[19] Tsui, L. Gao, E. (2007). The Efficacy of Seminar Courses. Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, Vol 8, N 2, PP: 149-170.
[20] Wiggs, C. (2014). Collaborative testing: assessing teamwork and critical thinking behaviors in baccalaureate nursing students, Nurse Education Today, 31: 279- 282.
- صفحات : 88-99
-
دانلود فایل
( 910.66 KB )