-
آرشیو :
تابستان 1399 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
1967
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
سید علی سجادی، محمد علی حسینی، نادرقلی قورچیان
-
کلید واژه :
میل به ماندگاری – معلمان – عوامل محیطی – عوامل حرفه ای - مدل.
-
مراجع :
[1] آرمسترانگ، مایکل؛ (1387)، راهبردهای مدیریت منابع انسانی، ترجمه خدایار ابیلی و حسن موفقی، نشر فرا.
[2] ابراهیمی و همکاران (1395)، مدیریت منابع انسانی. (مدیریت امور کارکنان در سازمان های دولتی، صنعتی و بازرگانی)، تهران: موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت.
[3] احمدی، طاوس، (1396)، نقش سرمایه ی روان شناختی و حمایت سازمانی ادراک شده در میل به ماندگاری معلمان دبیرستانهای دوره دوم متوسطه منطقه 6 تهران، فصلنامه پژوهشهای روانشناختی.
[4] اشرفی و دیگران (1396)، رابطه مدیریت استعداد و تمایل به ترک خدمت معلمان با نقش میانجی دلبستگی شغلی، فصلنامه علمی اندیشه های نوین تربیتی، دوره 13، شماره 1، شماره پیاپی 43، صفحه 162-137.
[5] باطنی، حافظ (1392). بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی معلمان شهر تبریز. نشریه دانشکاه تبریز.
[6] پوراشرف، یاسان ا... و طولابی، زینب، (1391)، رویکرد کیفی به عوامل موثر بر میل به ماندگاری با انگیزه معلمان (مورد: استان ایلام)، فصل نامه تعلیم و تربیت، شماره 98، 1391، ص 176-152.
[7] جایدری، محمد (1390). بررسی راههای جذب و نگهداری نیروهای توانمند در گروههای آموزشی استان لرستان. پژوهشکده تعلیم و تربیت.
[8] جعفری، پریوش و مجیدی مقدم، زهرا، (1392) رابطه بین حمایت سازمانی ادراک شده ، سرمایه روان شناختی و رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، نشریه نوآوری های آموزشی، سال هشتم، شماره چهارم (مسلسل 32)، پاییز 1392، ص 36-22.
[9] جهانی، زهرا (1386). بررسی رابطه بین رضایت شغلی و انگیزه پیشرفت و مهارتهای تدریس در مناطق نوزده گانه شهر تهران. نشریه دانشگاه علامه طباطبائی.
[10] حسین زاده، طیبه و رستگار، احمد؛ (1392)؛ رابطه سرمایه های روانشناختی و تمایل به ترک شغل با تأکید بر نقش واسطه ای فرسودگی شغلی؛ فصل نامه علمی پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی؛ دانشگاه فرهنگیان؛ دوره 2؛ شماره 7؛ صفحه 53-34.
[11] حسینی نسب، سید داود و تقی نیا، علی؛ (1390)، بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بهرهوری آنان، فصلنامه علوم تربیتی، دوره 4، شماره 15، پاییز 1390، صفحه 46-25.
[12] دعايي، حبيب اله و برجعلي لو، شهلا؛ (1389)، بررسي رابطه حمايت سازماني ادراک شده با تعهد سازماني و قصد ترک خدمت؛ نشریه چشم انداز مديريت دولتي: پاييز 1389 ، دوره 1، شماره 3 ، از صفحه 63 تا صفحه 77.
[13] رابینز، استیفن پی؛ (1397)، مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، تهران: انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی.
[14] رسولی، رضا؛ رشیدی، مهدی؛ (1394)، طراحی و تبیین مدل حفظ و نگهداری کارکنان دانشی، فصلنامه ی پژوهش های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سال هفتم، شماره ی 1 (بهار 1394): صص 55-39.
[15] رسولی و دیگران (1391)، عوامل موثر بر نیت ترک خدمت کارکنان در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، نشریه مدیریت دولتی، دوره 4، شماره 9، بهار 1391، ص 42-27.
[16] عسگری، گیتا (1391). بررسی میزان رضایت شغلی معلمان ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، سال 33، شماره 1 ، صص 120-103.
[17] علاقه بند، علی (1397)، مبانی و اصول مدیریت آموزشی، نشر روان، تهران، ص7.
[18] گل پرور، محسن و عریضی، حمیدرضا (1393). پیش بینی سازمانی و مولفه های آن براساس متغیرهای هفده گانه فردی و سازمانی. دانش و پژوهش در روانشناسی. شماره 29. صص68-41.
[19] گل صنم لو، یوسف (1395)، مدل یابی ساختاری پیش بینی کننده های تمایل به ماندگاری معلمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، دانشگاه ارومیه.
[20] گلکار، طاهره (1384). بررسی نظرات کارشناسان ارشد و دکتری شاغل در آموزش و پرورش شیراز در مورد میزان و برخی از علل تمایل به ترک خدمت متخصصین آموزش و پرورش. نشریه دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران.
[21] مرتضوی، شهرناز (1387). بررسی عوامل موثر در رضایت شغلی و ماندگاری کارکنان سازمان آموزش و پرورش استان کردستان. پژوهشگاه تعلیم و تربیت.
[22] معیدفر، سعید و ذهانی، قربان علی (1387). بررسی میزان نارضایتی شغلی معلمان و عوامل اجتماعی موثر بر آن. مطالعه موردی شهر نیشابور. مجله جامعه شناسی ایران.6(1). صص150-135.
[23] محبی فر، امیر، (1397)، بررسی رابطه بین تعهد سازمانی ،عدالت سازمانی و میل ماندگاری در شغل از دیدگاه کارکنان واحد بهره برداری تروشیمی نوری، فصلنامه مطالعات مدیریت وحسابداری، دوره 4، شماره 1، بهار 1397، صفحه 275-270.
[24] Albee, J.I. and Piveral, J.A. (2003). Management process for defining and monitoring teacher dispositions. International Journal of Educational Management. 17.(7),346-356.
[25] Allen, D.G., Shore, L.M. and Griffeth, R.W. (2013) The Role of Perceived Organizational Support and Supportive Human Resource Practices in the Turnover Process. Journal of Management, 29, 99-118.
[26] Billingsley, B.(2005). Cultivating and Keeping Committed Special Educators : What Principals and District Leaders Can Do. Thousand Oaks, Ca : Corvin press.
[27] Billingsley, Bonnie S. (1993), Teacher Retention and Attrition-in Special and General Education ,A Critical Review of the Literature, Volume: 27 issue: 2, page(s): 137-174 Issue.
[28] Chapman, D.W. (2015). Reducing teacher absenteeism and attrition: Cause consequences and responses. Paris: UNESCO, Institute for Education Planning.
[29] Chay, yue-Wah & Aryee, s. (1999). Potential moderating influence of career growth opportunities on careerist orientation and work attitude: evidence of the protean career era in Singapore. Journal of organization behavior.2.(5).613-623.
[30] Cooper Gibson Research and GOV.UK. (2018). Factors affecting teacher retention: qualitative investigation. Research report.
[31] Darling & Hmmond, L. (2012). Keeping good teachers: Why it matters, what leaders can do. Association for supervision and curriculum. Development Psychology. 14.42-45.
[32] Day, C. ; Bob and Kington, Alison. (2013). Reform, standards and teacher identity: Challenges of sustaining commitment. Teaching and Teacher Education.21.563-577.
[33] Deconinck, J. Stiwell, C (2014) incorporation organizational justice role, states, pay satisfaction in model of turnover intentions, journal of business research. 57. pp.225-231.
[34] Department of Education presentation: Teacher Quality (pages 5 and 6) : myfloridahouse.gov/Sections/Documents/loaddoc.aspx?PublicationType=-Committees &CommitteeId=2909&Session=2018&DocumentType=MeetingPack-ets&FileName = pkqs 1-11-17.pdf
[35] Dinham, Stephen; Scott, Catherine; (2015); Moving into the Third, Outer Domain of Teacher Satisfaction; Journal of Educational Administration; pages 379-396.
[36] Foreman, W.T. (2009).Job satisfaction and turnover in the Chinese retail industry. Chinese Management Studies, 3(4), 356-378.
[37] Gaertner, K.N. and Nollen, S.D. (2014). Career experiences, perceptions of employment practices and psychological commitment to the organization. Human Relations. 42.975-991.
[38] Geiger, Tray & Pivovarova, Margarita (2018), The effects of working conditions on teacher retention, Teachers and Teaching, Volume 24, 2018 - Issue 6, Pages 604-625.
[39] Gerhart, B. (2015). The prediction of voluntary turnover using behavorial intentions, job satisfaction and unemployment rates. Paper presented at the meeting of the National Academy of Management, New Orleans.
[40] Gleason AC. (2002), Quality of work life: an Exploratory Study in Worker Group.(Dissertation). California: University of California;2002.
[41] Holmes, B., Parker, D., & Gibson, J. (2019). Rethinking Teacher Retention In Hard-To-Staff Schools. Contemporary Issues in Education Research (CIER), 12(1), 27-32.
[42] Ilo (2016), Occupational lung disease: prevention and control. Geneva international labour of fi. Occupational Safety and Health Series, 67,65-98.
[43] Ingersoll, R. (2001). Teacher turnover and teacher shortage: an organizational analysis. American Educational Research Journal, 38,499-534.
[44] Ingersoll, Rand & Smith, T. (2003). The wrong solution to the teacher shortage. Educational Leadership. 60.(8).30-33.
[45] Kersaint, Gladis; Lewis, Jennifer; Potter, Robert; Meisels, Gerry; (2007); Why teachers leave: Factors that influence retention and resignation; Journal of Teaching and Teacher Education; pages 775-794.
[46] Lee, T., Chen, S., Wang, S. & Dadura, A. (2010). The relationship between spiritual management and determinants of turnover intention. European Business Review, 22(1), 102-116.
[47] Lee, T.W. & Mowday, R.T. (2009).Voluntarily leaving an organization: An empirical investigation of Steers and Mowdays model of turnover. Academy of Management, Journal, 30.
[48] Marlow, L. and Inman, D (1997). Beginning teachers: Are they still learing the profession? Clearing House. 70 (4). 211-215.
[49] McConnell III, John R. (2017), A model for understanding teachers intentions to remain in STEM education, International Journal of STEM Education.
[50] Mertler, C. A. (2001). Teacher motivation and job satisfaction in the New Millennium. ERIC Clearinghouse on Educational Management (ERIC Digest, No. ED 461 649).
[51] Meyer, J.P., Stanley, D.J., Herscovitch, L. & Topolnytsky, L. (2003). Affective Commitment and normative commitment to the organization: A meta analysis of antecedents, correlates and consequences. Journal of Vocational Behavior. 61.20-52.
[52] Mobley, W.H. (1997), Intermediate Linkages in the Relationship between Job Satisfaction and Employee Turnover. Journal of Applied Psychology, 62, 237-240.
[53] Mobley, W.H. (1982), Employee Turnover, Causes, Consequences, and Control, Addison-Wesley, Business & Economics - 212 pages.
[54] Parsons, D.O. (2010). Models of labor market turnover: A theoretical and empirical survey. Research in labor economics (PP.188-223).
[55] Price, M, (2001), Job satisfaction of registered nurses working in an acute hospital, Br J Nurs. 2002 Feb 28-Mar 13;11(4):275-80.
[56] Price, J.L. (2013). Handbook of organizational measurement. MCB university press. Bradford.
[57] Robbins, S.P. (1998). Organizational Behavior. (8th ed). Newjersey: Prentice Hall.
[58] Ruhland, Sheila K. , (2015), Factors that Influence the Turnover and Retention of Minnesota's Technical College Teachers, Journal of Vocational Education Research, pages 56 – 76.
[59] Singh, K., & Billingsley, B. (2010). Intent to stay in teaching: Teachers of students with emotional disorders versus other special educators. Re-medial and Special Education, 17,37–47.
[60] Smith JJ(2007), Firms committed to corporate social responsibility held high by employeesʹ, Society for Human Resource Management.
[61] Vecchio, R, P.(2003). Organizational behavior, Fourth edition, the Dryden pres.
[62] .Winterton Jonathan , (2004), A Conceptual Model of Labour Turnover and Retention, Article in Human Resource Development International 7(3):371-390.
- صفحات : 1-25
-
دانلود فایل
( 731.43 KB )