Farzanegan Pub Farzanegan DOI info@joce.ir mEDRA 20240329 DOI Registration 01
06 10.22034/zagros.2020.0714.0857 https://rassjournal.ir/user/articles/2823 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>ارائه مدلی برای ارتقاء میل به ماندگاری در معلمان آموزش و پرورش (مورد: معلمان دبیرستان های مقطع اول متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران)</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>ارائه مدلی برای ارتقاء میل به ماندگاری در معلمان آموزش و پرورش (مورد: معلمان دبیرستان های مقطع اول متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران)</TitleText> 01 01 2823 zagros Publisher IR 01 2823 JB 60 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>ارائه مدلی برای ارتقاء میل به ماندگاری در معلمان آموزش و پرورش (مورد: معلمان دبیرستان های مقطع اول متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران)</TitleText> 01 [1] آرمسترانگ، مایکل؛ (1387)، راهبردهای مدیریت منابع انسانی، ترجمه خدایار ابیلی و حسن موفقی، نشر فرا. [2] ابراهیمی و همکاران (1395)، مدیریت منابع انسانی. (مدیریت امور کارکنان در سازمان های دولتی، صنعتی و بازرگانی)، تهران: موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت. [3] احمدی، طاوس، (1396)، نقش سرمایه ی روان شناختی و حمایت سازمانی ادراک شده در میل به ماندگاری معلمان دبیرستانهای دوره دوم متوسطه منطقه 6 تهران، فصلنامه پژوهشهای روانشناختی. [4] اشرفی و دیگران (1396)، رابطه مدیریت استعداد و تمایل به ترک خدمت معلمان با نقش میانجی دلبستگی شغلی، فصلنامه علمی اندیشه های نوین تربیتی، دوره 13، شماره 1، شماره پیاپی 43، صفحه 162-137. [5] باطنی، حافظ (1392). بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی معلمان شهر تبریز. نشریه دانشکاه تبریز. [6] پوراشرف، یاسان ا... و طولابی، زینب، (1391)، رویکرد کیفی به عوامل موثر بر میل به ماندگاری با انگیزه معلمان (مورد: استان ایلام)، فصل نامه تعلیم و تربیت، شماره 98، 1391، ص 176-152. [7] جایدری، محمد (1390). بررسی راههای جذب و نگهداری نیروهای توانمند در گروههای آموزشی استان لرستان. پژوهشکده تعلیم و تربیت. [8] جعفری، پریوش و مجیدی مقدم، زهرا، (1392) رابطه بین حمایت سازمانی ادراک شده ، سرمایه روان شناختی و رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، نشریه نوآوری های آموزشی، سال هشتم، شماره چهارم (مسلسل 32)، پاییز 1392، ص 36-22. [9] جهانی، زهرا (1386). بررسی رابطه بین رضایت شغلی و انگیزه پیشرفت و مهارتهای تدریس در مناطق نوزده گانه شهر تهران. نشریه دانشگاه علامه طباطبائی. [10] حسین زاده، طیبه و رستگار، احمد؛ (1392)؛ رابطه سرمایه های روانشناختی و تمایل به ترک شغل با تأکید بر نقش واسطه ای فرسودگی شغلی؛ فصل نامه علمی پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی؛ دانشگاه فرهنگیان؛ دوره 2؛ شماره 7؛ صفحه 53-34. [11] حسینی نسب، سید داود و تقی نیا، علی؛ (1390)، بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بهره‌وری آنان، فصلنامه علوم تربیتی، دوره 4، شماره 15، پاییز 1390، صفحه 46-25. [12] دعايي، حبيب اله و برجعلي لو، شهلا؛ (1389)، بررسي رابطه حمايت سازماني ادراک شده با تعهد سازماني و قصد ترک خدمت؛ نشریه چشم انداز مديريت دولتي: پاييز 1389 ، دوره 1، شماره 3 ، از صفحه 63 تا صفحه 77. [13] رابینز، استیفن پی؛ (1397)، مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، تهران: انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی. [14] رسولی، رضا؛ رشیدی، مهدی؛ (1394)، طراحی و تبیین مدل حفظ و نگه‌داری کارکنان دانشی، فصلنامه ی پژوهش های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سال هفتم، شماره ی 1 (بهار 1394): صص 55-39. [15] رسولی و دیگران (1391)، عوامل موثر بر نیت ترک خدمت کارکنان در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، نشریه مدیریت دولتی، دوره 4، شماره 9، بهار 1391، ص 42-27. [16] عسگری، گیتا (1391). بررسی میزان رضایت شغلی معلمان ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، سال 33، شماره 1 ، صص 120-103. [17] علاقه بند، علی (1397)، مبانی و اصول مدیریت آموزشی، نشر روان، تهران، ص7. [18] گل پرور، محسن و عریضی، حمیدرضا (1393). پیش بینی سازمانی و مولفه های آن براساس متغیرهای هفده گانه فردی و سازمانی. دانش و پژوهش در روانشناسی. شماره 29. صص68-41. [19] گل صنم لو، یوسف (1395)، مدل یابی ساختاری پیش بینی کننده های تمایل به ماندگاری معلمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، دانشگاه ارومیه. [20] گلکار، طاهره (1384). بررسی نظرات کارشناسان ارشد و دکتری شاغل در آموزش و پرورش شیراز در مورد میزان و برخی از علل تمایل به ترک خدمت متخصصین آموزش و پرورش. نشریه دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران. [21] مرتضوی، شهرناز (1387). بررسی عوامل موثر در رضایت شغلی و ماندگاری کارکنان سازمان آموزش و پرورش استان کردستان. پژوهشگاه تعلیم و تربیت. [22] معیدفر، سعید و ذهانی، قربان علی (1387). بررسی میزان نارضایتی شغلی معلمان و عوامل اجتماعی موثر بر آن. مطالعه موردی شهر نیشابور. مجله جامعه شناسی ایران.6(1). صص150-135. [23] محبی فر، امیر، (1397)، بررسی رابطه بین تعهد سازمانی ،عدالت سازمانی و میل ماندگاری در شغل از دیدگاه کارکنان واحد بهره برداری تروشیمی نوری، فصلنامه مطالعات مدیریت وحسابداری، دوره 4، شماره 1، بهار 1397، صفحه 275-270. [24] Albee, J.I. and Piveral, J.A. (2003). Management process for defining and monitoring teacher dispositions. International Journal of Educational Management. 17.(7),346-356. [25] Allen, D.G., Shore, L.M. and Griffeth, R.W. (2013) The Role of Perceived Organizational Support and Supportive Human Resource Practices in the Turnover Process. Journal of Management, 29, 99-118. [26] Billingsley, B.(2005). Cultivating and Keeping Committed Special Educators : What Principals and District Leaders Can Do. Thousand Oaks, Ca : Corvin press. [27] Billingsley, Bonnie S. (1993), Teacher Retention and Attrition-in Special and General Education ,A Critical Review of the Literature, Volume: 27 issue: 2, page(s): 137-174 Issue. [28] Chapman, D.W. (2015). Reducing teacher absenteeism and attrition: Cause consequences and responses. Paris: UNESCO, Institute for Education Planning. [29] Chay, yue-Wah & Aryee, s. (1999). Potential moderating influence of career growth opportunities on careerist orientation and work attitude: evidence of the protean career era in Singapore. Journal of organization behavior.2.(5).613-623. [30] Cooper Gibson Research and GOV.UK. (2018). Factors affecting teacher retention: qualitative investigation. Research report. [31] Darling & Hmmond, L. (2012). Keeping good teachers: Why it matters, what leaders can do. Association for supervision and curriculum. Development Psychology. 14.42-45. [32] Day, C. ; Bob and Kington, Alison. (2013). Reform, standards and teacher identity: Challenges of sustaining commitment. Teaching and Teacher Education.21.563-577. [33] Deconinck, J. Stiwell, C (2014) incorporation organizational justice role, states, pay satisfaction in model of turnover intentions, journal of business research. 57. pp.225-231. [34] Department of Education presentation: Teacher Quality (pages 5 and 6) : myfloridahouse.gov/Sections/Documents/loaddoc.aspx?PublicationType=-Committees &CommitteeId=2909&Session=2018&DocumentType=MeetingPack-ets&FileName = pkqs 1-11-17.pdf [35] Dinham, Stephen; Scott, Catherine; (2015); Moving into the Third, Outer Domain of Teacher Satisfaction; Journal of Educational Administration; pages 379-396. [36] Foreman, W.T. (2009).Job satisfaction and turnover in the Chinese retail industry. Chinese Management Studies, 3(4), 356-378. [37] Gaertner, K.N. and Nollen, S.D. (2014). Career experiences, perceptions of employment practices and psychological commitment to the organization. Human Relations. 42.975-991. [38] Geiger, Tray & Pivovarova, Margarita (2018), The effects of working conditions on teacher retention, Teachers and Teaching, Volume 24, 2018 - Issue 6, Pages 604-625. [39] Gerhart, B. (2015). The prediction of voluntary turnover using behavorial intentions, job satisfaction and unemployment rates. Paper presented at the meeting of the National Academy of Management, New Orleans. [40] Gleason AC. (2002), Quality of work life: an Exploratory Study in Worker Group.(Dissertation). California: University of California;2002. [41] Holmes, B., Parker, D., & Gibson, J. (2019). Rethinking Teacher Retention In Hard-To-Staff Schools. Contemporary Issues in Education Research (CIER), 12(1), 27-32. [42] Ilo (2016), Occupational lung disease: prevention and control. Geneva international labour of fi. Occupational Safety and Health Series, 67,65-98. [43] Ingersoll, R. (2001). Teacher turnover and teacher shortage: an organizational analysis. American Educational Research Journal, 38,499-534. [44] Ingersoll, Rand & Smith, T. (2003). The wrong solution to the teacher shortage. Educational Leadership. 60.(8).30-33. [45] Kersaint, Gladis; Lewis, Jennifer; Potter, Robert; Meisels, Gerry; (2007); Why teachers leave: Factors that influence retention and resignation; Journal of Teaching and Teacher Education; pages 775-794. [46] Lee, T., Chen, S., Wang, S. & Dadura, A. (2010). The relationship between spiritual management and determinants of turnover intention. European Business Review, 22(1), 102-116. [47] Lee, T.W. & Mowday, R.T. (2009).Voluntarily leaving an organization: An empirical investigation of Steers and Mowdays model of turnover. Academy of Management, Journal, 30. [48] Marlow, L. and Inman, D (1997). Beginning teachers: Are they still learing the profession? Clearing House. 70 (4). 211-215. [49] McConnell III, John R. (2017), A model for understanding teachers intentions to remain in STEM education, International Journal of STEM Education. [50] Mertler, C. A. (2001). Teacher motivation and job satisfaction in the New Millennium. ERIC Clearinghouse on Educational Management (ERIC Digest, No. ED 461 649). [51] Meyer, J.P., Stanley, D.J., Herscovitch, L. & Topolnytsky, L. (2003). Affective Commitment and normative commitment to the organization: A meta analysis of antecedents, correlates and consequences. Journal of Vocational Behavior. 61.20-52. [52] Mobley, W.H. (1997), Intermediate Linkages in the Relationship between Job Satisfaction and Employee Turnover. Journal of Applied Psychology, 62, 237-240. [53] Mobley, W.H. (1982), Employee Turnover, Causes, Consequences, and Control, Addison-Wesley, Business & Economics - 212 pages. [54] Parsons, D.O. (2010). Models of labor market turnover: A theoretical and empirical survey. Research in labor economics (PP.188-223). [55] Price, M, (2001), Job satisfaction of registered nurses working in an acute hospital, Br J Nurs. 2002 Feb 28-Mar 13;11(4):275-80. [56] Price, J.L. (2013). Handbook of organizational measurement. MCB university press. Bradford. [57] Robbins, S.P. (1998). Organizational Behavior. (8th ed). Newjersey: Prentice Hall. [58] Ruhland, Sheila K. , (2015), Factors that Influence the Turnover and Retention of Minnesota's Technical College Teachers, Journal of Vocational Education Research, pages 56 – 76. [59] Singh, K., & Billingsley, B. (2010). Intent to stay in teaching: Teachers of students with emotional disorders versus other special educators. Re-medial and Special Education, 17,37–47. [60] Smith JJ(2007), Firms committed to corporate social responsibility held high by employeesʹ, Society for Human Resource Management. [61] Vecchio, R, P.(2003). Organizational behavior, Fourth edition, the Dryden pres. [62] .Winterton Jonathan , (2004), A Conceptual Model of Labour Turnover and Retention, Article in Human Resource Development International 7(3):371-390. 1 A01 سید علی سجادی، محمد علی حسینی، نادرقلی قورچیان سید علی سجادی، محمد علی حسینی، نادرقلی قورچیان C. سید علی سجادی، محمد علی حسینی، نادرقلی قورچیان 01 eng 202403 2024 C. zagros 06 10.22034/zagros.2020.0813.0539 https://rassjournal.ir/user/articles/2827 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>پیش بینی دستاوردهای تحصیلی دانش آموزان براساس شایستگی های اخلاقی و تعهد حرفه ای معلمان</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>پیش بینی دستاوردهای تحصیلی دانش آموزان براساس شایستگی های اخلاقی و تعهد حرفه ای معلمان</TitleText> 01 01 2827 zagros Publisher IR 01 2827 JB 60 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>پیش بینی دستاوردهای تحصیلی دانش آموزان براساس شایستگی های اخلاقی و تعهد حرفه ای معلمان</TitleText> 01 [1] قنبري، سيروس؛ سلطانزاده، وحيد. (1395). نقش واسطه¬اي هوش هيجاني در ارتباط بين خودكارآمدي پژوهشي و انگيزه پيشرفت(مورد مطالعه: دانشجويان تحصيلات تكميلي دانشگاه بوعلي سينا همدان). فصلنامه مطالعات اندازه گيري و ارزشيابي آموزشي، (14)6، 41-67. [2] درتاج، فریبرز؛ لک‌پور، الهام؛ بهلولی، علی. (1392). بررسی میزان تأثیرمدارس هوشمند استان لرستان بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه، مجله فناوری آموزش، (2)8، 133-141. [3] دلیرناصر، نرگس؛ حسینی‌نسب، سیدداود. (1394). بررسی مقایسه‌ای پیشرفت تحصیلی و انگیزه پیشرفت در دانش‌آموزان ابتدایی مدارس عادی و هوشمند شهر تبریز، آموزش و ارزشیابی، 8(29)، 31-42. [4] محمودی، ابراهیم؛ عابدی، اکبرغ حیدری، یاسر. (1395). بررسی شایستگی¬های حرفه¬ای مدیران گروه¬های آموزشی، فرایند مدیریت و توسعه، 69-97. [5] پورکریمی، جواد؛ صداقت، مریم. (1393). تبیین رابطه شایستگی با سبک رهبری تحول آفرین مدیران در سازمان¬های پژوهشی، پژوهش¬های مدیریت منابع انسانی، 201-222. [6] تسلیمی، محمدسعید؛ راعی، رضا؛ فرزین وش، اسداله؛ برقی، میکاییل. (1392). طراحی و تبیین الگوی شایستگی¬های مدیران پروژه¬های ملی کشور با تمرکز بر ریسک، مدیریت دولتی، 57-78. [7] خنیفر، حسین. (1394). درآمدی بر استاندارد سازی در آموزش¬وپرورش، چاپ اول، تهرا، آثار معاصر. [8] خاکپور، عباس؛ درویشی، حسین. (1395). نقش اخلاق حرفه‌ای معلمان در تقویت انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، تدریس پژوهی، 4(3)، 47-62. [9] دیبایی صابر محسن، عباسی عفت، فتحی واچارگاه کوروش، صفایی موحد سعید. (1395). تبیین مولفه‌های شایستگی حرفه‌ای معلمان و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران. پژوهش‌های آموزش و یادگیری، 13(2)، 109-123. [10] حسني، محمد؛ مصطفي نژاد، هلاله؛ مصطفي نژاد، چيمن؛ شهودي، مريم. (1394). تاثير تجربه و عوامل سازماني بر تعهد حرفه اي معلمان: آزمون نقش ميانجي خودکارآمدي معلم و هويت سازماني، رهيافتي نو در مديريت آموزشي، 6(1)، 1-20. [11] كاظم زاده بيطالي، مهدي؛ جدي الوارعليا، ابراهيم؛ حسني، محمد. (1395). ارزيابي چارچوب عوامل موثر بر تعهد حرفه اي معلمان مدرسه هاي دولتي آذربايجان غربي، نوآوری¬های مدیریت آموزشی، 12(1)، 69-83. [12] طباطبایی، سیدموسی؛ قادری، فریده. (1397). خودتنظیمی یادگیری و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش-آموزان، فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 4(1)، 126-134. [13] ساکی، رضا؛ قلی پورهفت خوانی، زهره؛ رضایی، منیره. (1389). بررسی رابطه تعهد سازمانی معلمان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس راهنمایی دخترانه منطقه 6 شهر تهران، رهبری و مدیریت آموزشی، 4(3)، 61-85. [14] Shukla, Sh. (2014). "Teaching Competency, Professional Commitment and Job Satisfaction-A Study of Primary School Teachers", IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME),14(3), 44-64 [15] Kalkavan, S. & Katrinli, A. (2014). "Professional and organizational commitment And teachers' job performance: Case Study On Insurance Industry In Turkey", Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150(1), 1137-1147. [16] Smith, D. & Gall, M. (2017). “An empirical examination of a three component model of professional commitment among public accountants”, journal of behavioral research in accounting, 20 (1). [17] Blau, G. (2015). “Early career job factors influencing the professional commitment of medical technologists “, academy of management journal, 6: 687-895. [18] Kannan, R. & Pillai, M. P. (2014). “An examination on the professional commitment of engineering college teacher”, international business management, 2: 218-224. [19] Kertahadi, U. N.; Setyaningdyah, E. & Thoyib, A. (2013). "The Effects of Ethical competences, Organisational Commitment and Transactional Leadership on Work Discipline, Job Satisfaction and Employee’s Performance", interdisciplinary journal of contemporary research in business, 5(4), 140-153. [20] Jormsri, P., Kunaviktikul, W., Ketefian, S., & Chaowalit, A. (2005). Moral competence in nursing practice. Nursing Ethics, 12, 582–594. [21] McClelland, D. (2014). Testing for competence rather than for intelligence. American Psychologist 20: 321-330. [22] Lucia, A. D., & Lepsinger, R. (2015). The art and science of competency models:Pinpointing critical success factors in organizations. San Francisco: Jossey-Bass/Pfeiffer. [23] Coetzee, L. R. (2011). The relationship betweenstudents' academic self-concept, motivation andacademic achievement at the university of the Free State. MA thesis, University of South Africa. [24] Shkullaku, R. (2013). The relationship between self-efficacy and academic performance in thecontext of gender among Albanian students .European Academic Research, 1(4), 467-478. [25] Westland, E., Arche, T. (2014). Exploring cross-cultural difference in self concept. Cross Cult Res, 35(3), 280-302. [26] Engin-Demir, C. (2009). Factors influencing the academic achievement of the Turkishurban poor. International Journal of Educational Development, 29 (1),17–29. 1 A01 فریبا سادات احمدیان، علی اکبر امین بیدختی فریبا سادات احمدیان، علی اکبر امین بیدختی C. فریبا سادات احمدیان، علی اکبر امین بیدختی 01 eng 202403 2024 C. zagros 06 10.22034/zagros.2020.0813.0558 https://rassjournal.ir/user/articles/2828 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>بررسی رابطه بین تنش شغلی با آرزوهای شغلی با نقش میانجی گری سبک های مدیریتی در کارکنان اداره آموزش و پروش شهر بجنورد</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>بررسی رابطه بین تنش شغلی با آرزوهای شغلی با نقش میانجی گری سبک های مدیریتی در کارکنان اداره آموزش و پروش شهر بجنورد</TitleText> 01 01 2828 zagros Publisher IR 01 2828 JB 60 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>بررسی رابطه بین تنش شغلی با آرزوهای شغلی با نقش میانجی گری سبک های مدیریتی در کارکنان اداره آموزش و پروش شهر بجنورد</TitleText> 01 [1] ایرجی راد، ارسلان؛ ملک زاده نصرآبادی، الهه. (1396). تأثیر آرزوهای شغلی از طریق یادگیری فردی بر انتخاب شغل دانشجویان رشته ی کشاورزی، پژوهش مديريت آموزش كشاورزي، شماره 4، 112-122. [2] احسانی¬زیارتی، مریم(1390)، بررسی وجدان کاری و انضباط اجتماعی در بین کارکنان آموزشی دوره متوسطه و راهنمایی شهرستان نکا، ساری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، (6)، 326-315. [3] رحیم نیا، فریبرز؛ صادقی، فرشته و سالار باباخانی، ناهید (۱۳۹۵). بررسی نقش واسط رضایت شغلی در ارتباط بین آرزوهای شغلی و تمایل به ماندن، اولین کنفرانس بین المللی نوآوری و تحقیق در علوم تربیتی، مدیریت و روانشناسی، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی. [4] رضوانیان، فاطمه و سمیعی، فاطمه (1395). موفقیت شغلی ذهنی و عینی: نقش معنویت، شخصیت و آرزوهای شغلی، مشاوره كاربردي، دوره 6، شماره 1، صص 23-36. [5] رحمانی، فرناز؛ بهشید، مژگان، زمانزاده، وحید؛ رحمانی فرزاد. (1389). ارتباط سلامت عمومی، استرس و فرسودگی شغلی در پرستاران شاغل در بخش های ویژه بیمارستان¬های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نشریه پرستاری ایران. ۲۳ (۶۶) :۵۴-۶۳. [6] زمانی، اصغر؛ پورآتشی، مهتاب؛ جهانسیر کاجانی، فاطمه(1396). بررسی رابطه بین سبک های مدیریت با اثر بخشی سازمانی در دفاتر استعدادهای درخشان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، طب و تزکيه، دوره 26، شماره 2، 129-144. [7] شفیع‌زاده، جواد؛ جعفری، محمد؛ کرمی، ذبیح‌الله. (1396). رابطه سبک‎های مدیریت با استرس شغلی کارکنان پلیس آگاهی، فصلنامه پژوهش های مدیریت انتظامی - دوره دوازدهم، شماره 4، پیاپی 22، زمستان 1396. [8] فتحي، فريبرز؛ محرم زاده، مهرداد؛ سيدعامري، ميرحسن. (1393). بررسي رابطة بين آرزوهاي شغلي و جامعه پذيري سازماني در ميان كاركنان ادارات كل ورزش و جوانان شمال غرب ايران، مديريت ورزشي، دوره 6، شماره 2، 303-323. [9] فقهی¬فرهمند، ناصر(1394). مدیریت پویاي سازمان، چاپ سوم، انتشارات فروزش، تبریز. [10] قره، محمد علی و حسامی، لقمان. (1396). ارتباط سبک های مدیران با استرس شغلی و انگیزه پیشرفت شغلی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان، مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش(علمی-پژوهشی)، دوره 3، شماره 3، 65-74. [11] کونتر، هارولد؛ ویریچ، هینز؛ اودانل، سیریل. (1391). اصول مدیریت. ترجمه محمد هادی چمران. نشر دانشگاه صنعتی شریف. [12] موغلي ، عليرضا؛ حسنپور، اكبر ؛ حسنپور، محمد. (1388). بررسي ارتباط بين توانمندسازي و تعهد سازماني كاركنان در مناطق نوزدهگانة سازمان آموزش و پرورش شهر تهران". نشرية مديريت دولتي، دورة يك، صص: 119 – 13. [13] معصومعلی، سلیمیان؛ مهرابی، فاطمه. (۱۳۹۲). بررسی رابطه بین سبک های رهبری مدیران و ایجاد استرس شغلی در کارکنان، اولین کنفرانس ملی حسابداری و مدیریت، شیراز، موسسه بین المللی آموزشی و پژوهشی خوارزمی. [14] نادی،‌ محمد علی؛ گل پرور،‌محسن؛ سیادت،‌ سید علی. (1389). جامعه پذیری سازمانی و آرزوهای شغلی کارکنان در محیطهای کاری. ‌جامعه شناسی کاربردی،‌سال 21،‌شماره 37، صص 176-159. [15] Bass, B. M., & Riggio, R. E. (2016). Transformational leadership. Psychology Press [16] Cho, J., & Kim, H. Relations between Science Activities of STEAM and Job Choice on High School Students. In 2016 International Conference on Platform Technology and Service (PlatCon). 2016, (pp. 1-3). IEEE. [17] d’Ettorre, Gabriele; Greco, Mariarita (2015), “Healthcare Work and Organizational Interventions to Prevent Work-related Stress in Brindisi, Italy” Occupational Safety and Health Research Institute. Published by Elsevier. [18] Horne, H. L. (2010). The Relationship among Career Anchors, Negative Career Thoughts, Vocational Identity, and Hope in Freelance Production Crew for Film and Television". Electronic Theses, Treatises and Dissertations. Paper 3775. http://diginole.lib.fsu.edu/etd/3775 . [19] Janger, J., &Nowotny, K. (2016). Job choice in academia. Research Policy, 45(8), 1672-1683. [20] Klapwijk R, Rommes E. (2009). "Career Aspiration of Secondary School Students (M/F) in the Netherlands". International Journal of Technology and Design Education; 19(4): pp:403 -18. [21] Lambert, E.G., Hogan, N.L., & Griffin, M.L. (2007). The impact of distributive and procedural justice on correctional staff job stress, job satisfaction, and organizational commitment. Journal of Criminal Justice, 35, 644-656. [22] Mignonac, K. and Herrbach, O. (2003)."Managing individual career aspirations and corporate needs: a study of software engineers in France". Journal of Engineering and Technology Management, Vol. 2 No. 3, pp: 205-30. [23] Mayer, A. (2008). "Review confirms work Place Counseling Reduces stress". British medical Journal. Vol. 322: p: 637. [24] Poorkareemee, J. (2010). The relationship between achievement motivation and leadership style primary schools in Tehran. Quarterly Journal of New Thoughts on Education, 6 (3), 27-44. [25] Phillips, J. M., & Gully, S. M. (2015). Multileveland strategic recruiting: Where have we been,where can we go from here? Journal of Management,41, 1416 –1445. [26] Rojewski, J. W. (2005). The role of chance in the career development of individuals with learning disabilities. Learning Disability Quarterly, 22(4), 267-278. [27] Suutari, V. & Taka, M. (2004). Career anchors of managers with global careers. Journal of Management Development, 23(9), 899-847. [28] Schein, E. H (1996). "Career anchors revisited Implications for career development in the 21 century". Academy of Management Executive,.10(40):pp: 80-88. [29] Savickas ML, Nota L, Rossier J, Dauwalder JP, Duarte ME, Guichard J, et al. Life designing: a paradigm for career construction in the 21st century. J VocatBehav 2009;75(3):239–50. [30] Valcour, M. and Ledge, J. (2008). "Family and career path characteristics integration traditional and protean career explanations". Journal of Vocational Behavior 73: pp: 300-309. [31] Wong, A. Y. (2008). "Making career choice: A study of Chinese managers". Journal Human Relations, 60(2):pp:125-140. 1 A01 طیبه سلیمانی، لیلا سلیمانی، جواد سلیمانی طیبه سلیمانی، لیلا سلیمانی، جواد سلیمانی C. طیبه سلیمانی، لیلا سلیمانی، جواد سلیمانی 01 eng 202403 2024 C. zagros 06 10.22034/zagros.2020.0813.0701 https://rassjournal.ir/user/articles/2829 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>نقش تمایزیافتگی خود و خودمهارگری در پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر سمنان</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>نقش تمایزیافتگی خود و خودمهارگری در پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر سمنان</TitleText> 01 01 2829 zagros Publisher IR 01 2829 JB 60 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>نقش تمایزیافتگی خود و خودمهارگری در پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر سمنان</TitleText> 01 [1] زارع زاده، کمال؛ کدیور، پروین (1393). مقایشه خودکارآمدی و خلاقیت در دانش آموزان کاربر اینترنت و دانش آموزان غیر کاربر، فصلنامه تعلیم و تربیت، 23(1). [2] شریفی ساکی، شیدا؛ فلاح، محمدحسین؛ زارع، حسین. (1393). نقش خودکارآمدی ریاضی، خودپنداره ریاضی و ادراک از محيط کلاس در پيشرفت ریاضی دانش آموزان با کنترل جنسيت. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی، 1(4)، 18-28. [3] مطهری نژاد، سیدسپیده؛ رضایی، علی محمد؛ حیدریه، سیده مرضیه؛ نوروزی، ریحانه. (1394). ارتباط خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 25(132)، 329-333. [4] نوده یی، داوود؛ اسمعیلی، معصومه؛ فرحبخش، کیومرث. (۱۳۹۴). پیشبینی میزان عزت نفس، خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بر اساس شیوه های فرزندپروری والدین با همایندی خودمتمایزسازی آنان، فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی 6 (22). [5] Artino Jr, A. R. (2012). Academic self-efficacy: From educational theory to instructional practice. Perspectives on Medical Education, 1(2), 76-85. [6] Altunsoy, S., Çimen, O., Ekici, G., Atik, A. D., & Gökmen, A. (2010). An assessment of the factors that influence biology teacher candidates levels of academic self-efficacy. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2377-2382. [7] Denson,Thoma. Cappe, Miriam. M and Friesemegan, oaten. M. (2011). Self - control training decreases aggression response provocation aggressive ind ividual. Research in personality, 54(2): 252-452. [8] Drake, J. R. (2011). Differentiation of Self Inventory –short form: Creation and initial evidence of construct validity. (Doctoral dissertation), University of Missouri, Kansas City. [9] Elias, R. Z. (2008). Anti-intellectual attitudes and academic self-efficacy among business students. Journal of Education for Business, 84(2), 110- 117. [10] Fetsco, T., & McClure, J. (2005). Educational psychology: An integrated approach to classroom decisions. Allyn & Bacon. [11] Flowers, L. O. (2012). Exploring HBCU Student Academic Self-Efficacy in Online STEM Courses. Journal of Human Resources & Adult Learning, 8(1), 139-152. [12] Gottfredson, M. R., &Hirschi, T. (1990). A General Theory of Crime. Stanford: Stanford University Press. [13] Howley, I., Adamson, D., Dyke, G., Mayfield, E., Beuth, J., & Rosé, C. P. (2012). Group composition and intelligent dialogue tutors for impacting students’ academic self-efficacy. In Intelligent Tutoring Systems. Springer Berlin Heidelberg. 551-556. [14] Hill, C. (2014). An examination of the effectiveness of the Louisiana gear up program in promoting self-efficacy, improving academic achievement and increasing teachers' aspirations for their students. Doctoral dissertation, Louisiana Tech University. [15] Peleg, O., & Zoabi, M. (2014). Social anxiety and differentiation of self: A comparison of Jewish and Arab college students. Personality and Individual Differences, 68, 221–228. [16] Pajares, F., & Schunk, D. (2001). The development of academic selfefficacy. In A. Wigfield & J. Eccles (Eds.) Development of achievement motivation. San Diego: Academic Press. [17] Ross, A. S., & Murdock, N. L. (2014). Differentiation of self and well-being: The moderating effect of self-construal. Contemporary Family Therapy, 36, 485–496. [18] Schwartz, J. P., Thigpen, S. E., & Montgomery, J. K. (2006). Examination of parenting styles of processing emotions and differentiation of self. The Family Journal: Counseling and Therapy for Couples and Families, 14(1), 41-48. [19] Skowron, E. A., & Dendy., A. K. (2004). Differentiation of self and attachment in adulthood: Relation correlates of effortful control. Contemporary family therapy. An International Journal, 26, 337-357. [20] Skowron, E. A., Stanley, K. L., & Shapiro, M. D. (2009). A longitudinal perspective on differentiation of self, interpersonal and psychological well-being in young adulthood. Contemporary Family Therapy, 31, 3-18. [21] Sandage, S. J., Crabtree, S., & Schweer, M. (2012). Differentiation of self and social justice commitment mediated by hope. Journal of Counseling & Development, 92, 67-74. [22] Thijs, J., & Verkuyten, M. (2008). Peer victimization and academic achievement in a multiethnic sample: The role of perceived academic selfefficacy. Journal of Educational Psychology, 100(4), 754. [23] Vera, P.E., (2010). An Empirical Test of Low Self-Control TheoryAmong Hispanic Youths, Departemat of Criminal Justice, (Thesis), The University of Texas at San Antonio. [24] Vasile, C., Marhan, A. M., Singer, F. M., & Stoicescu, D. (2011). Academic self-efficacy and cognitive load in students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 12, 478-482. [25] Wright, S. L., Perrone-McGovern, K. M., Boo, J. N., & White, A. V. (2014). Influential factors in academic and career self-efficacy: Attachment, supports, and career barriers. Journal of Counseling & Development, 92(1), 36-46. 1 A01 فرحناز کاشیان، علی اکبر امین بیدختی فرحناز کاشیان، علی اکبر امین بیدختی C. فرحناز کاشیان، علی اکبر امین بیدختی 01 eng 202403 2024 C. zagros 06 10.22034/zagros.2020.0816.1046 https://rassjournal.ir/user/articles/2830 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>نقد و بررسی فلسفی نظریه بوروکراسی ماکس وبر</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>نقد و بررسی فلسفی نظریه بوروکراسی ماکس وبر</TitleText> 01 01 2830 zagros Publisher IR 01 2830 JB 60 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>نقد و بررسی فلسفی نظریه بوروکراسی ماکس وبر</TitleText> 01 [1] الوانی،س، 1382، مدیریت عمومی. نشر نی, چاپ نوزدهم. [2] پتفت، آرین، 1392 سیاستزدگی دستگاههای اداری و ارائه راهکارها برای جمهوری اسلامی ایران، مرکز پژوهشهای مجلس. [3] پسران قادر،مجید، 1374، مدیریت و سازمان( از دیوانسالاری تا ویژه سالاری)، چاپ دوم، انتشارات ارغنون . [4] رحمان سرشت، حسین،1377، تئوری های سازمان و مدیریت، ازنوین گرایی تا پسانوین گرایی(جلد اول)، تهران . [5] صادقپور ،ابوالفضل، 1369، نظریه بوروکراسی چاپ دوم، مرکز آموزش مدیریت دولتی [6] صبوری کاشانی، منوچهر،1374، جامعه شناسی سازمانها، تهران. [7] فرهنگي، علي اکبر. شاه ميرزايي، وحيد. حسين زاده، علي. 1392،نظريه پردازان و مشاهير مديريت، موسسه کتاب مهر. [8] کوزر، لوئیس، 1383، زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی، محسن ثلاثی، تهران، علمی [9] گیدنز، آنتونی،1378، جامعه شناسی، منوچهر صبوری، تهران، نی. [10] نجف بیگی،ر، 1387، سازمان و مدیریت. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز انتشارات علمی. [11] نوربرت فوگن،هانس، 1385، ماکس وبر؛ ترجمه محمود رامبد؛ انتشارات هرمس [12] وبر، ماکس،1393، پروتستانتیسم و سرمایه‌داری، ترجمه عباس محمدی اصل، انتشارات حق شناس [13] www.riseofthewest.net/thinkers/weber03.htm.-13 [14] McNamara, C. (3122). Historical and Conte m poraries Theories of Management.www.authenticityconsultant.com Mo oney, J.D., and R e ile y , A. C. (2942). On word. [15] Champoux JosephE.organizational Bhavior:Integrating Individuals Group and process West- publishing compang 1996 . 1 A01 مریم صادقی، مهرداد صادقی مریم صادقی، مهرداد صادقی C. مریم صادقی، مهرداد صادقی 01 eng 202403 2024 C. zagros 06 10.22034/zagros.2020.0817.0904 https://rassjournal.ir/user/articles/2831 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>بررسی تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر افزایش خلاقیت و اشتیاق به مدرسه در دانش آموزان مقطع ابتدایی</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>بررسی تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر افزایش خلاقیت و اشتیاق به مدرسه در دانش آموزان مقطع ابتدایی</TitleText> 01 01 2831 zagros Publisher IR 01 2831 JB 60 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>بررسی تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر افزایش خلاقیت و اشتیاق به مدرسه در دانش آموزان مقطع ابتدایی</TitleText> 01 [1] فرمهینی فراهانی، محسن. (۱۳۸۷). تبیین اهداف آموزش فلسفه به کودکان در کشورهای مختلف. فصل‌نامة حکمت و فلسفه. سال 4. شماره 36. [2] بشرپور، سجاد؛ عیسی زادگان، علی؛ زاهد، عادل و احمدیان؛ لیلا (1392).مقایسه خودپنداره‌ی تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانش¬آموزان مبتلا به ناتوانی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 5 (2)، 64-47. [3] جعفری، زهره؛ صمدی، پروین؛ قائدی، یحیی (1394). تاثير آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش روحيه پژوهشگري کودکان دوره پيش دبستاني، دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه¬ریزی درسی، دوره 12، شماره 17، 49-41. [4] حاتمی، حمیدرضا؛ کریمی، یوسف؛ نوری، زهرا (1389). بررسی تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در افزایش هوش هیجانی دانش¬آموزان دختر مقطع اول راهنمایی مدرسه شهدای آزاد تهران در سال تحصیلی 88-89، تفکر کودک، 1(2)، 22-3. [5] رستمي، کاوه؛ رحیمي، ابراهیم؛ رستمي، ويدا؛ و هاشمي، سپیده. (1391). بررسي تأثیر روش اجتماع پژوهشي در برنامه فلسفه برای کودکان بر خلاقیت کودکان. تفکر و کودک، 3 ،2 ،49-65. [6] رشتچی، مژگان؛ کیوانفر، ارشیا؛ (1388). مبانی نظری اجتماع کندوکاو به عنوان روش آموزش فلسفه برای کودکان، فرهنگ، شماره 69، صص 58-39. [7] سیفی گندمانی، محمدیاسین؛ شقایقی، فرهاد؛ کلانتری میبدی، سارا (1390). اثربخشی برنامه آموزش فلسفه به دانش¬آموزان دختر بر عزت نفس و توانایی حل مسئله آنها، فصلنامه روانشناسی کاربردی، 5(2)، 83-66. [8] صفایی مقدم، مسعود؛ مرعشی، سیدمنصور؛ پاک سرشت، محمدجعفر؛ باقری، خسرو؛ سپاسی، حسین (1385). بررسی تاثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارت¬های استدلال دانش-آموزان پایه سوم راهنمایی مدرسه نمونه دولتی اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 3(2)، 54-31. [9] عقیقی، آرش؛ عباسی، مسلم؛ پیرانی، ذبیح؛ رضایی فرد، اکبر (۱۳۹۴). نقش اشتیاق تحصیلی در پیش بینی رفتارهای پرخطر دانش آموزان، اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم تربیتی، شیراز، موسسه عالی علوم و فناوری حکیم عرفی شیراز. [10] قدم¬پور، عزت¬اله؛ خلیلی، گشنیگانی، زهرا؛ منصوری، لیلا. (1397) رابطه معنای زندگی و اشتیاق تحصیلی با بهزیستی تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهر ایذه، رویش روان شناسی- علمی ترویجی، سال 7، شماره 7، 92-79. [11] کمالی مطلق، طاهره؛ نوشادی، ناصر (1396). تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر سطح پرسشگری دانش-آموزان دوره ابتدایی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دوره 8، شماره 1، 13-1. [12] کاظمی، حمیده (1390). بررسی رابطه خودکارآمدی با خلاقیت شناختی و خلاقیت هیجانی در دانش آموزان. اولین همایش ملی یافته های علوم شناختی در تعلیم و تربیت، تهران. [13] ماهروزاده، طیبه، رمضان¬پور، شیوا. (1390). تأثیر روش اجتماع پژوهشي برنامه فلسفه برای کودکان بر پرورش مهارت های شهروندی. نامه انديشه های نوين تربیتي، 7 ،3 ،31-63. [14] ناجی، سعید. (1389). فلسفه برای کودکان و تحول در نظام آموزش و پرورش، اطلاعات حکمت و معرفت. [15] نادری، عزت¬الله؛ تجلي¬نیا، امیر؛ شريعتمداری، علي؛ سیف نراقي، مريم. (1391). بررسي تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در پرورش خلاقیت دانش¬آموزان پسر پايه اول مقطع متوسطه منطقه. تفکر و کودک، 3 ،1 ،91-1. [16] Appleton, J. J., Christenson, S. L., & Furlong, M. J. (2008). Student engagement with school: critical conceptual and methodological issues of the construct. Psychology in the Schools, 45, 369–386. [17] Batey, M., & Furnham, A. (2006). Creativity, intelligence, and personality: A critical review of the scattered literature. Genetic, Social and General Psychology Monographs, 132, 455–929. [18] Bleasby,j. (2011). Overcoming relativism And Absolutism: Dewey ideals of truth and meaning in philosophy for children.Educational Philosophy andTheory,Vol. 43, No. 5, 2011. [19] Carter, C. P., Reschly, A. L., Lovelace, M. D., Appleton, J. J., & Thompson, D. (2012). Measuring student engagement among elementary student: pilot of the student engagement instrument: elementary version. School Psychology Quarterly, 27, 61-73. [20] D'Olimpio, L., & Teschers, Ch. (2016). Philosophy for Children Meets the Art of Living: A Holistic Approach to an Education for Life. Philosophical Inquiry in Education, 23, 2, 114-124. [21] Fredericks, J. A., Blumenfeld, P. C., & Paris, A. H. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational Research, 74, 59 – 109. [22] Fredericks, J. A., Blumenfeld, P. C., & Paris, A. H. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational Research, 74, 59 – 109. [23] Fisher, R. (2005). Teaching Children to Think (2th). London. Nelson Thornes. [24] Finn, J. D. (2009). Withdrawing from school.Review of Educational Research, 59(2), 117-142. [25] Haynes, J. (2012). Children as philosophers. London: Routledge Falmer. [26] Jimerson, S., Campos, E., & Greif, J. (2003). Toward an understanding of definitions and measures of school engagement and related terms. The California School Psychologist, 8, 7-27. [27] Li, Y., & Lerner, R. M. (2011). Trajectories of school engagement during adolescence: implications for grades, depression, delinquency, and substance use. Developmental Psychology, 47, 233–247. http://dx.doi.org/10.1037/a0013153 .Libbey, H. P. (2004). Measuring studentr. [28] Lee, J., & Shute, V. J. (2010). Personal and social- contextual factor in K-12 academic performance: An integrative perspective on student learning. Educational psychologist, 45,185-202. [29] Saklofske, D., Austin, E. J., Mastoras, S. M., & Beaton, S. E. (2012). Relationship of personality, Affect, emotional intelligence and coping with student stress and academic success: different patterns of association for stress and success. learning and individual difference, 22, 251-257. [30] Seligman, M. E. P (2000). Positive Psychology: An introduction. American Psychology. 55, 5-14. [31] Wang, M. T., & Peck, S. C. (2013). Adolescent educational success and mental health vary across school engagement profiles. Developmental Psychology, 49, 1266-1276. [32] Wang, M. T., & Degol, J. (2014). Staying engaged: knowledge and research needs in student engagement. Child Development Perspectives, 8, 137-143. [33] Worley, P. (2016). Philosophy and children. The Philosophers' Magazine, 72, 119-120. [34] Zyngier, D. (2008). Conceptualizing student engagement: Doing education notdoing time. Teaching and Teacher Education, 24, 1765–1776. 1 A01 معصومه تاجیک، علی اکبر امین بیدختی معصومه تاجیک، علی اکبر امین بیدختی C. معصومه تاجیک، علی اکبر امین بیدختی 01 eng 202403 2024 C. zagros 06 10.22034/zagros.2020.0923.1057 https://rassjournal.ir/user/articles/2832 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>جایگاه مولفه های تفکر انتقادی در تدوین برنامه درسی مقطع ابتدایی</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>جایگاه مولفه های تفکر انتقادی در تدوین برنامه درسی مقطع ابتدایی</TitleText> 01 01 2832 zagros Publisher IR 01 2832 JB 60 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>جایگاه مولفه های تفکر انتقادی در تدوین برنامه درسی مقطع ابتدایی</TitleText> 01 [1] امینی, محمد و مریم سبکتکین، ۱۳۹۶، جایگاه ضعیف تفکر انتقادی در برنامه های درسی مدارس متوسطه (مطالعه ای با روش خبرگی و نقادی تربیتی)، فصلنامه پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی 3 (8)، [2] حایریزاده، خیریه بیگم (1395).تفکر خلاق و حل خلاقانه مسئله، تهران، [3] دهقانزاده، حجت؛ منصوری،وحید؛ (1392. )تغییربرنامهدرسی تحصیلی با تأکید برتفکر انتقادی در مدارس متوسطه، همایش ملی تغییر برنامه درسی دورههای تحصیلی آموزشوپرورش. [4] عاشوری, هایده, سیف نراقی, مریم, نادری, عزت اله, علی عسگری, مجید. (1397). ارائه الگوی مناسب تدوین و تالیف کتب فارسی دوره اول متوسطه بر اساس مولفه های خبرگی آموزشی و انتقادی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 12(ویژه‌نامه), 175-194. [5] علی پور، وحیده. نراقی، مریم. نادری، عزت الله. شریعتمداری، علی.(1392).تاملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی، سال دهم، دوره دوم، شماره 9: 1-15 [6] فتحی آذر، اسکندر؛ ادیب، یوسف؛ هاشمی، تورج؛ بدری گرگری، رحیم؛ غریبی، حسن (1392).اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر تفکر انتقادی دانش آموزان، فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، سال 8 ،شماره 29 ،صص 218-197 [7] قاسمیفر، نصرت اله. (1393). مکانیسم تفکر، تهران: انتشارات قصیده سرا [8] کرمی, مرتضی؛ ملیحه رجایی و مرضیه نامخواه، ۱۳۹۳، بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در معلمان مقطع متوسطه و نقش آن در سبک تدریس آنان، فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی 2 (13)، [9] مسلمی زهرا، قمی مهین، محمدی داود. بررسی رابطه مهارتهای تفکرانتقادی با سلمت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم .مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی 1395. 9(23). [10] نادری، عزت الله و سیف نراقی، مریم. (1395). روشهای تحقیق و ارزشیابی آن در علوم انسانی، تهران، نشر بدر [11] نوشادی, ناصر, آبادی, مظاهر. (1397). ارزشیابی جایگاه مهارتهای تفکر انتقادی در برنامه درسی ریاضیات دوره متوسطه مدارس عادی و تیزهوش. فناوری آموزش, 13(2), 147-155. doi: 10.22061/jte.2018.2997.1764 [12] Agnes, M. Mary, C. (2009). Strategies to overcome obstacles in the facilitation of critical thinking in nursing education. Nurse education today. 25, 291-298 [13] Chukwuyenum, A. N. (2013). Impact of Critical thinking on Performance in Mathematics among Senior Secondary School Students in Lagos State. Journal of Research & Method in Education, 3(5), 18-25 [14] Duron. R & et al (2006). Critical Thinking Framework for Any Discipline International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 17(2), 160- 166 [15] JONES, Janelle. (2014). Discussion Group Effectiveness is Related to Critical Thinking through Interest and Engagement. Psychology Learning and Teaching, 13. Retrieved from [16] Kaysi, Feyzi, Bavli, Bunyamin, Gurol,Aysun(2017). Educational Connoisseurship and Criticism: Evaluation of a Cooperation Model between University and the Sector on Vocational Education, Journal of Education and Practice Vol.8, No.6,25-35. [17] Paul, R., & Elder, L. (2006). Critical thinking: Learn the tools the best thinkers use. Pearson Prentice Ha [18] Sezer, R. (2008). Integration of critical thinking skills in to elementary school teacher education courses in mathematics education. Proquest Educatin Journals, 128(3), 349-358. [19] Tsui, L. Gao, E. (2007). The Efficacy of Seminar Courses. Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, Vol 8, N 2, PP: 149-170. [20] Wiggs, C. (2014). Collaborative testing: assessing teamwork and critical thinking behaviors in baccalaureate nursing students, Nurse Education Today, 31: 279- 282. 1 A01 محمد رحیم جعفر زاده، بهرام موحد زاده، علیرضا فرخنده زاده، جمشید عزیزی، پوریا خردمند محمد رحیم جعفر زاده، بهرام موحد زاده، علیرضا فرخنده زاده، جمشید عزیزی، پوریا خردمند C. محمد رحیم جعفر زاده، بهرام موحد زاده، علیرضا فرخنده زاده، جمشید عزیزی، پوریا خردمند 01 eng 202403 2024 C. zagros 06 10.22034/zagros.2020.0924.0603 https://rassjournal.ir/user/articles/2833 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>تأثیر سبک‌های آموزشی بر مدیریت کلاس با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی معلمان متوسطه اول شهرستان راز و جرگلان</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>تأثیر سبک‌های آموزشی بر مدیریت کلاس با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی معلمان متوسطه اول شهرستان راز و جرگلان</TitleText> 01 01 2833 zagros Publisher IR 01 2833 JB 60 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>تأثیر سبک‌های آموزشی بر مدیریت کلاس با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی معلمان متوسطه اول شهرستان راز و جرگلان</TitleText> 01 [1] آرياپوران، سعيد؛ عزيزي، فرامرز؛ ديناروند، حسن (1392). رابطه سبک مديريت کلاس معلمان با انگيزش و پيشرفت رياضي دانش آموزان پنجم ابتدايی، مجله روان شناسی مدرسه، دوره 2، شماره1. [2] السون، متیو و هرگنها ، بي. آر. (2009). مقدمه اي بر نظریه هاي یادگیري، ترجمه علي اکبر سیف (1397). تهرا ر انتشارات دوران. [3] اسماعیلی، محمد رضا؛ کتابیان، شهره و خداداد، شعله (1391). رابطه ی خودکارآمدی با سبک مدیریت کلاس معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران، مجله مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش، دوره 1، شماره 1، صص 21-28. [4] برهانی، شیما؛ دهقانی، مرضیه و صمدی، پروین (1396). بررسی تأثیر هوش معنوی و خودکارآمدی معلمان بر سبک‌های تدریس آنان با ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مختلف در شهرستان رودبار، مجله رویکردهای نوین آموزشی، دوره 12، شماره 1، صص25-45. [5] برهانی، شیما؛ دهقانی، مرضیه؛ صمدی، پروین. (1396). بررسی تأثیر هوش معنوی و خودکارآمدی معلمان بر سبک‌های تدریس آنان با ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مختلف در شهرستان رودبار، رویکردهای نوین آموزشی، 12(1)، 25-45. [6] راگ، ادواردکنراد (1384). مدیریت کلاس در دبستان علیرضا کیامنش و کامران گنجي، تهران انتشارات رشد. [7] رضایت، غلامحسین؛ گلی، حسن. (1395). رابطه بین خودکارآمدی با سبک مدیریت کلاس اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نشریه روانشناسی نظامی، 7(25)، 51-66. [8] شعبانی، حسن (1396) مهارتهای آموزشی و پرورشی ( روشها و فنون تدریس)، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت). [9] طالب¬زاده، محسن (1388)، تدریس و یادگیری در آموزش بزرگسالان و آموزش عالی، چاپ هفدهم، تهران، سمت. [10] کارشکی، حسین و پاکمهر، حمیده (1390). بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی، حمایت اجتماعی و اضطراب امتحان با سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی، مجله حکیم، صص 180-187. [11] کردافشار، فاطمه (1391). بررسی درگیری تحصیلی دانش آموزان سال سوم دبیرستان بر اساس ترجیح سبک تدریس آنان، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد. [12] لطف آبادي، حسین (1393). روان شناسي تربیتي. تهران. انتشارات سمت. [13] نوری زاده, اکبر و رویا باغبان پور آذری، ۱۳۹۴، بررسی رابطه خودکار آمدی تحصیلی با سبک های مدیریت کلاس در مدارس متوسطه ناحیه 2شهر تبریز، دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی، استانبول، موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا. [14] Adeyemo, S. A. (2012). The relationship between effective classroom management and students’ academic achievement. European Journal of Educational Studies, 4(3), 367-381. [15] Arshad Dahar, MA., Ahmed Faize., Niwaz, A., Athar Hussain, M. & Zaman, A. (2010). Relationship between the leadership styles and academic achievement at the secondary stage in Panjab ( Pakistan). International Journal of academic research, 2(6), 459-462. [16] Conti, G. J. (2004). Identifying your teaching Style. In Galbraith, M.(ed) Malabar, FL: Krieger Publishing Company [17] Germin,Y. (2002). An investigation into the influences of teachers’ classroom management beliefs and practices on classroom procedures. Journal of Science Education, 1, 15-50. [18] Kunter, M., Jürgen Baumert, J. & Köller, O. (2007). Effective classroommanagement and the development of subject-related interest. earning and Instruction,17(5), 494–509. [19] Kabadayi, A. (2007). Analyzing the cognitive teaching styles of preservice and cooperating preschool teachers in turkey. Early Child Development and Care, 77, 275-293. [20] Maddux J E.(2002). Self- efficacy: the power of believing you can. The handbook of positive psychology. Newyork: oxford university press: 277-287. [21] Richardson, E. D. (1999). Adventure Based Theory and Self Efficacy Theory: Test of Treatment Model for Late Adolescents with Depressive Symptomatology,Dissertation of Virginia Polytechnic Institute and State University [22] Sang, Guoyuan؛ Valcke, Martin؛ Braak, Johan van؛ Tondeur, Jo(2010). Student teachers’ thinking processes and ICT integration: Predictors of prospective teaching behaviors with educational technology. Computers and Education. [23] Santrock, J.W. (2009). Educational psychology. America, New York: Mc Graw Hill. [24] Tierney-Farmer, S.M. (2002).Creative self-efficacy: Its potential antecedents and relationship to creative performance. Academy of Management Journal, 45: 1137–1148. [25] Veisi, S., Azizifar, A., Gowhary, H. & Jamalinesari, A. (2015). The Relationship between Iranian EFL Teachers’ Empowerment and Teachers’ Self-Efficacy.Social and Behavioral Sciences, 185, 437- 445. [26] Yalçın,I.&Erdoğan,T.(2016).TherelationshipamongTeachers’ classroompracticesforteachingthinkingsskills,teachers’self-efficacy towardsteachingthinkingskillsandteachers’teachingstyles.Thinking Skills and Creativity. 2016, 6(2), 53-78. http://dx.doi.org/10.1016/j.tsc. 1 A01 یحیی بهزادی یحیی بهزادی C. یحیی بهزادی 01 eng 202403 2024 C. zagros 06 10.22034/zagros.2020.1122.1042 https://rassjournal.ir/user/articles/2846 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>زنان عارف: سلوک در فضای مردانه تصوف</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>زنان عارف: سلوک در فضای مردانه تصوف</TitleText> 01 01 2846 zagros Publisher IR 01 2846 JB 60 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>زنان عارف: سلوک در فضای مردانه تصوف</TitleText> 01 [1] زینی. مهری، جلالی پندری.یدالله، 1388، زنان و سیر و سلوک عرفانی، پژوهش نامه زبان و ادب فارسی (گوهر گویا)، سال سوم، شماره دوم، پیاپی ده، صص 21-50. [2] رحیم پور. فروغ السادات،‎‏ ‎‎‏1391‎‏‎‏، ‎‏نقدی بر جایگاه زن در اندیشه غزالی‎، پژوهش نامه زنان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال سوم، شماره اول، صص 71-100. [3] بهمنی مطلق. یدالله، شربتی. علی،‎‏ 1390، جایگاه زن در عرفان و تصوف اسلامی با تکیه بر آثار سنایی، عطار و جامی، فصلنامه علمی پژوهشی زن و فرهنگ، سال سوم، شماره دهم، صص 53-69. [4] حسینی. مریم، روستایی راد. الهام،‎‏ ‎‏‎‏1395‎‏‎‏، ‎‏مجانین العقلای زن در تصوف اسلامی‎، مجله زن در فرهنگ و هنر، دوره هشت، شماره یک، صص 82-67. [5] کاشانی. عز الدین محمود بن علی، 1394، مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه، به تصحیح: جلال الدین همایی، چاپ دوازدهم، تهران، انتشارات سخن. [6] هجویری. ابوالحسن علی بن عثمان، 1393 ،کشف المحجوب به کوشش فریدون آسیابی عشقی زنجانی. قم، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان. [7] عطار نیشابوری فرید الدین علی ابن ابراهیم 1383 تذکره الاولیا به تصحیح رینولد الن نیکلسون جلد 8 تهران، انتشارات اساطیر. [8] سهروردی، شیخ ابوحفص عمرشهاب الدین، 1367، عوارف المعارف، ترجمه: ابومنصور اسماعیل بن عبدالمومن اصفهانی، تهران، انتشارات هما. [9] خوشدل روحانی. مریم، حاتم زاده. نگین، 1389‎‏، ‎‏شخصیت زن در یهود و اسلام با تأکید بر جایگاه عرفانی آن، فصلنامه تخصصی ادیان و عرفان، سال هشتم، شماره 31، صص 13-35. [10] کیانی، محسن، 1369، تاریخ خانقاه در ایران، چاپ اول، تهران، کتابخانه طهوری. [11] شفیعی کدکنی، محمدرضا، 1391، چشیدن طعم وقت، از میراث عرفانی ابوسعید ابوالخیر، چاپ پنجم، تهران: انتشارات سخن. [12] حسینی. مریم، 1385، نخستین زنان صوفی، تهران، انتشارات علم. [13] سلطانی، سینا و قیومی بیدهندی، مهرداد، 1393، معماری گمشده، خانقاه در خراسان سده پنجم، دوفصلنامه مطالعات معماری ایران، شماره 6، صص 85-65. 1 A01 ساره جابری ساره جابری C. ساره جابری 01 eng 202403 2024 C. zagros