-
آرشیو :
نسخه زمستان 1398 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
-
شناسه دیجیتال (DOI) :
-
کد پذیرش :
-
موضوع :
- نویسنده/گان : علی ظهیری
-
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی روشهای ارتقاء سطح انگیزش دانش آموزان و ارائه راهکارهای عملی برای این کار میباشد. روش استفاده شده در این تحقیق مطالعه موردی می باشد. جمع آوری اطلاعات از طریق مشاهده و مصاحبه باز با عوامل در ارتباط با دانش آموز فراهم شد. برای تحلیل و تفسیر مصاحبههای اولیه از روش کدگذاری انتخابی و و در مصاحبه ثانویه از روش اعتبار سنجی استفاده شده است. روایی پژوهش توسط اساتید و پایایی آن توسط بازنگری اطلاعات توسط پژوهشگر تایید شده است. دانش آموز یاد شده دارای سطح انگیزشی ضعیف و سطح عملکردی پایین در بروز انگیزش خود بود. با توجه با اطلاعات به دست آمده، راهحل هایی صورت گرفت که نتایج آن به شرح زیر است. پرورش حس انگیزش بایستی از دوران قبل از مدرسه و با کوشش و تلاش والدین در کودکان ایجاد گردد تا با ورود به مدرسه حداقلی از این حس در دانش آموزان موجود باشد. آنگاه در محیط مدرسه است که بایستی اولیای مدرسه از جمله معلمان در تقویت این حس بکوشند و فرزندانی قوی ، شاداب و پرانرژی برای آینده کشورمان تربیت نمایند.
واژگان کليدي: انگیزه، آموزگار، بیحوصلگی، دانش آموز.
-
کلید واژه :
-
Title :
-
Abstract :
-
key words :
-
مراجع :
- صفحات : 80-86
-
دانلود اصل مقاله