-
آرشیو :
نسخه زمستان 1398 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
-
شناسه دیجیتال (DOI) :
-
کد پذیرش :
-
موضوع :
- نویسنده/گان : مریم عوض پور
-
چکیده :
ایجاد محیط آموزشی با نشاط برای دانش آموزان سال هاست که به عنوان دغدغه ی جدی نزد برنامه ریزان آموزش و پرورش مطرح شده است. از میان مقاطع مختلف تحصیلی، مقطع ابتدایی به واسطه ی شرایط سنی دانش آموزان و حساس بودن این مقطع، نیاز به توجه بیشتری دارد. در این راستا هدف تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر بر شادی سازی مدارس ابتدایی است. تحقیق حاضر با روش اسنادکاوی و کتابخانه ای انجام شده است. یافته های تحقیق نشان دادند که شادی سازی مدارس ابتدایی به صورت تک بعدی نیست و تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله: نقش اساسی معلمان در نحوه ی رفتار، ظاهر و شیوه ی تدریس، محیط فیزیکی مدارس از نظر نور، رنگ، تهویه، چیدمان، عوامل اجتماعی – فرهنگی مانند مشارکت، مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی، عوامل سازمانی مانند خوش بینی مسئولان مدرسه و نقش و تأثیر آموزه های اسلامی است. در نتیجه با تغییراتی در عوامل ساختاری و محتوایی مدارس و کتب درسی، امکان شادی سازی مدارس میسر خواهد بود.
واژگان کليدي: شادی سازی، مدارس، مقطع ابتدایی.
-
کلید واژه :
-
Title :
-
Abstract :
-
key words :
-
مراجع :
- صفحات : 72-79
-
دانلود اصل مقاله